|
|
|
|---|---|
|
Vilka skall man välja. NOKIAN Z G2 225/55-16 1236 SEK Continental Premium Contact 2 225/55-16 95W 1405 SEK Någon som har erfarenhet av dessa. Hamnar alltid i beslutångest när det gäller däck. | |
|
Jga har continental premium contact (1) på min 318, 205-55-16 kanondäck! /Jonas |
|
|
Inte direkt av just nokians modell, men jag har kört med två uppsättningar Nokian sommardäck och ett antal dito Continental (varav en var just PC2 i dim. 205/55-16). Utan tvekan skulle jag välja Continental (eller Michelin) framför Nokian när det gäller sommardäck! Nokian gör ruggigt bra vinterdäck men Conti och Michelin är betydligt mer "stabila" på sommardäcksidan - aldrig eller sällan som Michelin och Conti har defekta däck, men hos Nokian är det inte ovanligt med orundhet och liknande - baserat på mina egna och andras erfarenheter här på forumet bla. Michelin och Conti är "alltid" runda och fina och går lugnt och fint på vägen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för snabbt svar Blir Continental. Tror det verkar vara hyffsat pris också. Montering tillkommer. /Svante |
|
| Kjører også på conti,stabile gode dekk,ha i mer luft en anbefalt av bmw så slites de mindre,ca 2,8 rundt om tror jeg er perfekt på 16".Kjørte med 2,5 på min bil med 17" og da ble den ustabil,med mer luft 2,9-3,0 gikk den perfekt. | |
| Kan klart rekommendera Continental sportcontact3. Föregångaren som du nämner är ju riktigt prisad men det verkar inte skilja så mycket i pris därför skulle jag välja efterföljaren som nästan alltid är en förbättrad variant. Bra våtegenskaper också. Kika även på spcont5.. Som är det allra senaste från Continental .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.