|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Nu är de bestämt, jag kommer importera mig en E34 M5a. Jag undrar vilken av dom jag ska ha, 3.6 eller 3.8 litern ? Och vad brukar dom ligga på i pris för en hyffsad fin ? Jag har sett att 3,8an är lite dyrare. Har även fått syn på 3,6 M5 WINKELHOCK (man blir tårögd av att titta på de priset) Är tacksam för lite råd och tips ang E34 M5. | |
|
BESLUTSÅNGEST !!!!!! Vilket e mest pris värt ? En budget på 80.000:- kr Köpa en E34 M5 eller en E39 M5 ? Vilken får jag mest bil för pengarna för ? Kul om folk som ägt någon av dom skriver lite om deras personliga omdöme :) |
|
|
Jag hade inte köpt E39 för de pengarna! TROR du köper dig bekymmer då! Hittar du rätt E34 så tappar den inte värde heller! Alpina B8 Länk |
|
|
har hittat en M5a i tyskland som har några def på dimljus/front/fälgar :) Ska ner och provköra den den 2 maj, tar de i samma veva som en vanlig hämta dricka resa :) Ägaren sa att motor och låda går bra bara att karossen behöver sig en omvårdnad för pedant skick :) jag själv har aldrig kört en E34 M5a så jag kan inte säga vad jag tycker har bara kört E39 m5a. Va mycket nöjd :) |
|
| Rapportera hur det gick efter 2 Maj när du har vart nere :) | |
|
Kan verkligen rekomendera en M5 e34, men för guds skull köp en som är väl iordning med servicebok och utan missljud. Vi pratar inte kaffepengar när en bil av denna typ går sönder. Ägde en i mitt tycke väldigt fin e34 M5 3,8 för 5-6 år sedan och gillade verkligen den bilens karaktär. kör man vanlig landsvägskörning eller motorväg så är det en komfortabell och tyst bil och så fort suget kommer så är det bara peta ner ett par växlar och motorn sjunger skönsång. Min lillasyster åkte med en gång och hävdade bestämt att det var som att åka karusell på liseberg, ganska roligt mao :) mkt känsla och karaktär. Kommer inte ihåg alla svaga punkter längre men kolla stötdämparna om den är utrustad med de som man styvar upp med knapp i kupen se så att de inte läcker! dyra att byta. Se till att oljetempen når rätt arbetstemperatur finns information om detta i massa trådar, på sikt skadar det motorn om inte oljetempen ligger rätt. Annars är det allt det vanliga och framförallt lyssna noga efter missljud och känn efter så bilen går bra och drar jämt. Lycka till!! Jag saknar min gamla varje dag. |
|
|
Hej Om det är så att du funderar på E34 alt E39 M5 Kika gärna in på www.e34m5.se för där finns riktigt stor kunskap om dessa. |
|
|
Jag har varit nere och provkört e39an och de gick bra, bara att den va mycket skabbigare än vad ägaren sa. Repor i lacken efter någon dragit nyckel på den på hela vänstersidan, fronten va trasig på höger sidan, där dimljuset ska sitta så hade plasten som lossnat satts fast med buntband. Fälgarna va kantstötta med GROVA repor. ETT av dom 4a ändrören va borttaget, och ägaren visste inte hur de hade hänt. Ägaren i sig kändes lite skum faktiskt. Han hade till och med glömt regbevisen och övriga papprena på bilen. Motor och lådan kändes bra, den va pigg. Elektroniken fungerade som den skulle förutom bakrutorna. Nå vad ska jag säga ? har visserligen bara kört en e39 m5 innan denna och den va fräsch, och den gick ungefär som den jag provkörde nu i Tyskland. Men jag känner att de är för modernt för mig faktiskt, för mycket el och finesser. jag vill hellre ha en e34 så man får känna att man är en del av bilen (ni förstår vad jag menar) Men vill ju känna dom små vibrationerna och känna att man själv sköter allt och inte massa elektronik. Så de får nu bli att gå in på www.e34m5.se och läsa på så mycket man kan om dom och sedan utgå från de när man provkört en e34 m5. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.