|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har redan tröttnat på att koppla min iPhone under armstödet och antingen ha telefonen liggande i armstödet eller ha sladdar lösa och klämda av locket ut i bilen. Har sökt en del efter lämplig docka och hittar endast: Länk som uppfyller mina krav. Ganska dyr och känns onödigt att beställa från USA. Någon som har installerat denna och kan ge en recension? Finns det liknande produkter att få tag på? Gärna hemma i Svedala. | |
|
Jag hittade en riktigt bra lösning för min tidigare Audi, med den kunde jag "lura" Ipod ingången med en adapter - som jag sedan kunde streama tex Spotify till. Det verkar finnas liknande lösningar till Apples produkter i allmänhet - funktionaliteten kanske skiljer sig mellan de olika tillverkarna. Men denna kanske funkar?: Länk Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Det var en ny variant. Jag har tittat på liknande bluetooth lösningar och den bästa skall vara Länk som kostar runt 450 kr på Dustin. Detta löser dock inte mina problem då jag vill ha: - laddning - koppling till stereo för musik (prata gör jag helst i trådad handsfree) - docka/hållare som är stabil och väl synlig för mig som förare - gärna utan att behöva sätta i sladden separat från hållaren Funderar på att själv modifiera askfatet med en vanlig docka jag har hemma men det blir mycket spackel för att få det snyggt. |
|
|
Laddningen och hållare kan du ju lösa med Brodit - Jag kör med denna: Länk Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Kanske kan vara nåt. Länk |
|
|
Klart att jag måste kolla Brodit, har jag ju haft tidigare. Tack. Tycker dock att den andra lösningen i askkoppen var bra mkt snyggare och alla kablar helt bortblåsta. Mera sånt integrerat! 1300kr med frakt kostar den jag länka till först och frågan är om det inte är värt det direkt. (så länge vi tar oss igenom tullen alltså) För 5 lax får man integrering med iDrive men det är överkurs för mig som bara spelar Spotify i vilket fall. Hade IAI på min Audi och den var super, styrde "nästa låt" och "play/pause" med stereon (även Spotify) vilket är allt man behöver egentligen. |
|
|
Vissa är bara för skillade: Länk |
|
| Vart en brodit nere vid växelspaken. Får se om jag lyckas dra kablaget dolt på något sätt, men det skall väl inte vara så besvärligt den korta biten. Men ta ur mittkonsollen kommer man väl inte ifrån skulle jag tro. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.