|
|
|
|---|---|
| Har ett problem med min 525 -01 i lördas när jag körde så började batterilampan lysa efter sen ca 5 min lös alla lampor på panelen sen försvann all ström och batteriet va slut. dagen efter testade jag att starta och den gick igång utan problem. mätte strömmen som låg på runt 13,7v. igår hände samma sak igen lampan indikerade att den inte laddade. kan det va glapp nånstans eller e generatorn död ? Mvh | |
|
kolla alla anslutningar först, sen skulle jag ladda batteriet över natten, bara för att säkerställa att du inte har ett urladdat batteri. mycket möjligt att din generator håller på att lägga av ######## # PAJALA # ######## |
|
| Hej tack för svar. en tanke bara. om batteriet va dåligt borde den väl inte startat dagen efter ? Sen brukar ju ett dåligt batteri ändå gå att köra med när bilen väl är igång ? Dvs om bilen laddar så borde väl inte strömmen försvinna?? J | |
|
Ungefär så betedde sig min merca när generatorn la av, det var laddregulatorn som hade gett upp. Gav laddning inan generatorn blev varm - sedan blev den snabbt sämre och sämre och till slut gav den inte laddning ens när generatorn var kall... Men jag fick tag på en Bosch-fabriksrenoverad utbytesgenerator för en dryg tusenlapp (var 50% rabatt!) så jag brydde mig inte om att försöka byta bara laddregulatorn/kolen, utan bytte hela generatorn. Så kolla om generatorn laddar när den är varm! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
när din laddningslampa tänds så mät upp spänningen på batteriet när motorn är igång, är värdet under 12 volt så laddar inte generatorn och du får bara aktuell batterispänning, om generatorn laddar så ska den ladda från 13.5 och uppåt. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.