|
|
|
|---|---|
|
Tja! jag har ett problem , tänkte byta bakhjulslager på min 325a -92 men upptäckte att förra ägaren varit och klantat sig senast , han har förstört ändan på drivaxeln (där låsmuttern sitter), gängorna är helt förstörda och som lösning på detta har han svetsat några punkter som ska motsvara låsmuttern, men litar int på att det håller i längden och som sagt hjullagret skulle behöva bytas :) Men jag är som sagt inte så sugen på att köpa en ny drivaxel så ja undrar om någon av er vet av en sida på nätet eller en butik där man kan beställa efter en ny yttre drivknut (är inte sekär på om det heter drivknut men jag menar från ledgummit bakom bromsskölden och ända ut till gängorna i navet), eller kan man ens göra det? och hur mycket kostar det ? ni får gärna skicka länk ! TACKSAM för svar ! :P | |
| Har väl på biltema eller schmiedmann. Men tror det är lättare att byta hela drivaxeln. Var inga problem när jag bytte på min gamla. Köp på skroten från en automatare så har den inte plågats så mycket. Tror det är lättare för dig. | |
| Har funderat på att köpa en drivaxel från en skrot men är det någon skillnad mellan modellerna ? är det likadan drivaxel på en 316/318 som på en 325a ? :P | |
|
Om du går in på realoem.com och kollar själv, så kan du bläddra lite mellan de olika bilarna där och se. Tror det är samma mellan modellerna. Det som jag tror kan skilja om det är någon skillnad är om det är diffbroms eller inte. Det enda de frågade mig då när jag köpte var om det var till vänster eller höger sida. Köpte då från automat cabbe som jag ansåg inte hade blivit plågad lika mycket som eventuellt en manuell med diverse burnande osv. |
|
| Kan ju även maila Victor på Schmiedmann och fråga eller lokal Bmw verkstad. De brukar inte vara oginna att svara på dessa frågor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.