AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.819

ABS problem e36 lampa lyser konstant

ga
19
ganador325
e91 320da -06
Hejsan har sökt här på forumet men inte hittat något som kan hjälpa mig så jag försöker så här nu,
Jag har en abs lampa som lyser, abs systemet fungerar ej, jag har bytt vänster fram sensor som visade annat värde än dom andra, har bytt abs modulen samt pumpen, vet ej vad jag ska ta mig till. Lampan började lysa och slockna lite nu som då till att till sist lysa konstant. Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Måste man åka in till verkstan för att släcka lampan?
Go
166
Goeras
F11 520d -11
Låter som att en abs-givare har gett upp, kanske någon mer givare som är dålig förutom den du bytte? enklaste är att åka till bmw och be dom kolla igenom felkoderna.
Du har bromsvätska i behållaren så inte det bara är nivån som är låg.
ga
19
ganador325
e91 320da -06
Har kollat bromsvätska så det är inte det, blir tydligen att åka in till bmw och kolla upp saken...
Jag hade abs lampan och åkte in till mekonomen och det var vänsterfram :) sen sluta den lysa.
Al
30
Alaa-c
316i Coupe -95
tjena! detta kan kanske hjälpa dig!
jag började få problem med abs systemet, lampan började lysa ibland efter att jag hade kört 10 meter från att jag startar bilen, men inte alltid. lyste till exempel på vägen till jobbet men inte på väg hem, när lampan lyste så funkade inte abs systemet. Läste här vad man kunde göra, mäta osv så att säga. men jag började inte med det.
Utan jag började me att hissa upp bilen, sen tog jag av abs kontakten som sitter i varje hjulhus, blåste rent dom med luft som man har på slang i verkstan, sen sprayade jag på med kontaktspray, lät de torka in någon minut sen blåste jag rent igen så de inte var blött, sen på med kontakterna igen, efter det har abs lampan lyst en gång. hoppas de håller... orkar inte med abs problem hehe
ga
19
ganador325
e91 320da -06
problemet äntligen löst, hade in bilen på verkstad för att kolla felkoder, visade 3 fel, för hög spänning till modulen, vänstra fram sensor problem samt högra bak sensor fel, raderade felkoder och startade bilen och testade felkoder igen, visade endast höger bak sensor fel, åkte hem och putsade kontakten och vips så slocknade lampan =) yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee hatar abs problem..... tack för hjälpen jag fått här, ni är guld värda
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.