|
|
|
|---|---|
|
Tjo. en liten fråga om kart-uppdateringen till en mk lll. Är 2008-1 den senaste kart uppdateringen som finns eller finns det nyare och ha någon isåfall en länk kanske? :) Tack på förhand! | |
|
2012 är den senaste för MK3.. 2008-1:):):) MK1-MK3 Digital Road Map Europe 2012 9 CDs 1.Scandinavia CD 2012 2.Tyskland CD 2012 3.Frankrike CD 2012 4.Öst-Europa CD 2012 5.Central Europa CD 2012 6.Benelux CD 2012 7.Italien & Grekland CD 2012 8.Spanien & Portugal CD 2012 9.Major Roads of Europe/ DE större/huvud vägarna i Europa CD 2012 |
|
|
Här finns det mycket att läsa om just BMW nav o kartor.. Länk If God doesn't drive BMW, then why is the sky blue and white Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Haha ja jag vet, lyckades inte hitta annat först än 2008. :P Tackar tackar för hjälpen :)) |
|
| Hm, lyckas bara hitta länkar till dvd filer men ha ju cd spelare. | |
|
VDO Dayton non C-IQ CD-Pack v.2011/2012 Länk If God doesn't drive BMW, then why is the sky blue and white Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Kan man förresten se vilken kartversion man har i nu någonstanns?? | |
| Jag bugar o bockar och tackar Jocke! :)) | |
|
Nu vart jag osäker, har inte min E38a hemma så jag kan kolla. Möjligtvis om du kör cd´n i pc´n...kolla datum på filerna If God doesn't drive BMW, then why is the sky blue and white Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
scandinavia 2012 626mb 642 037kb |
|
|
Hej! Tacksam för snabb hjälp. Hämtade hem kartuppdateringar som jag ska bränna på en CD-skiva från följande sida: Länk De tre filerna ligger på datan men hur går jag vidare. Har även laddat ner: ImgBurn. Hur får jag igång filerna på en CD osv .... Väldigt tacksam för hjälpen!!!!!!!!! Scandinavia: Länk Länk Mirrors: Scandinavia Länk Vänligen Peppe |
|
| Packa upp rar-filerna sedan är det väl bara att bränna,kanske finns nån readme file med. | |
|
@Peppeee Hejsan! Du har kanske redan fått till din kart-CD, men så här ligger det till: (Om någon fler kanske har funderingar) För det första har du laddat hem två uppsättningar av samma skiva. Innehållet i xxxSCA.part1.rar tillsammans med part2.rar är precis samma som det som finns i filen SCA.rar. Filerna är komprimerade i rar-format, och måste således först "packas upp" med lämpligt program för att få fram den fil som ska brännas till skivan. (Jag förutsätter fortsättningsvis att du kör någon version av MS Windows eftersom inget annat anges). För detta ändamål skulle jag rekommendera att du hämtar hem 7-Zip - Länk - som är ett gratisprogram (open source) som klarar de flesta komprimeringsformaten. (OBS - 7-Zip finns i både 32-bit och 64-bit, så ta den som matchar ditt OS). När du sedan lyckats öppna t.ex. SCA.rar med 7-Zip, uppenbarar sig 2st nya filer. SCA11_12.CUE SCA11_12.BIN (BIN-filen är själva image-filen av kart-CD:n, och CUE-filen innehåller information om hur den föregående ska brännas på skivan). Välj att extrahera dessa två filer till någon lämplig mapp. ImgBurn har jag själv aldrig använt, men det alternativ som ska väljas borde heta något i stil med - "Burn image to disc". Bläddra fram till och välj den nyligen uppackade CUE-filen och kör igång bränningen. Vänta någon minut och ta sedan en tur för att kolla om verkligeheten stämmer med kartan... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.