|
|
|
|---|---|
|
Länk Svsåld Bmw Var i kontakt med en ägare i mjölby och han sa att där satt 540 fjäderben på denna därav så fungerar inte edc. Något mer man bör veta eller någon som vet något? MVH | |
|
Tror detta är den enda svensksålda -94:an. Träpanelerna är eftermonterade om jag inte missminner mig. Tycker priset är alldeles för högt med tanke på hur mycket den avviker från original. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Vad är rimligt pris ? Där e ju lite att göra då min tanke är att återställa den till original skick. MVH |
|
|
Hade bilen varit original tycker jag inte priset är fel, men det är bara att räkna baklänges vad det skulle kosta att återställa den med nya eller åtminstone bättre begagnade delar. EDC-dämparna är precis som vanligt den största boven i dramat. Ska du ha nya sådana får du väl punga ut med 30-40 000:- i runda slängar, och hur ofta hittar man beggade EDC i toppskick? Nej är det en fin originalbil du vill ha hade jag letat vidare. Vill du däremot ha en M5 att använda och köra runt i kanske denna kan vara intressant, hade dock slängt på ett kit från Bilstein istället för så som den står nu ser helt muppigt ut. Rimligt pris i sådant fall skulle kanske kunna vara runt 60-65 000:- Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
ok det låter ju vettigt, men en sak jag undrar över ä varför är denna nerlackad? kanske en väldigt dum fråga...skall inte det var silver färgat på de nedersta listerna?? MVH |
|
| Finns en tråd om den bilen på www.e34m5.se/ värd att läsa för ev köpare. | |
|
såg det nu atyt den var skappad idag låter intressant nästan så man blir lite avstyrd från köpet.... visserligen har jag fått ett hyfsat pris men det där med rost å avgas visste jag inget om. edc fick jag reda på av förra ägaren. |
|
|
e det negativt att där sitter 540 fjäderben? förutom att edc inte fungerar givetvis... men tänkte mest på om man nu ska te.x köpa sänksats eller nya bilsteindämpare ska man då behöva köpa fram till 540 å bak till en m5?? eller det är samma på alla e34 sedan?? mvh |
|
|
Det finns en till Sv-såld 94a Länk har även funnits ytterligare en Limo och en enda Touring båda blev stulna och sedan skrotade. Numera finns det endast kvar 10st M5 3,8 som är sv-sålda så om det är viktigt finns det inte så mycket att välja bland. Dock har CGA haft 16st ägare varav en ägd den några månader förra året och nuvarande efter det = lägre värde Länk Länk Informationen så kommer fram från de som sett den samt tidigare ägare gör att det behöver finnas en slant att åtgärda den till bra skick dock bra grund med mycket utrustning inklusive buffelläder. Fast nu kommer jag på någon har tagit ur original instrumentbräda och ersatt den med en utan passagerar-airbag VARFÖR gör man något sådant??? Så ÄNNU mer jobb att återställa den till vettigt skick. Ärligt jag hade hoppat om det inte handlat om under 60tkr. Det finns bättre exemplar. 85tkr är skämtsamt dyrt, Granitsilvret är överlackat som synes från första länken. Jag hade kikat på denna underbara M5 Touring-95 med Champagner läder för €8999 i Danmark om den är fin är det årets fynd!! Länk Mvh Stephan |
|
|
Ja just det Bilstein är en vanlig leverantör av stötdämpare till 540 jag köpte Bilstein Sprint till en av mina, det måste sitta Bilstein eller M-chassi dämpare som mycket väl kan vara gjorda av Bilstein. EDCn bak måste bort för att kunna montera Bilstein fram/bak så ingen skillnad. Dock sänker man värdet om de plockas av. Mvh Stephan |
|
| tack för infon, såg att granitsilvret var överlackat med å då undrar man egentligen varför man gör något sånt med.....men vissa har sina ideet tyvärr. kanske inte de smartaste. bilderna från garaget om jag inte missminner mig helt fel så såldes den av st auto i hörby/skåne men jag kan ha fel med. | |
|
Det stämmer att den fanns hos St Auto i Hörby, Länk Länk de bilderna är från handlarens annons. Övermålningen är väl inte så konstig det blir billigare och enklare med en färg och personligen föredrar jag enfärgat som gick att få via Individual. När allt är lackat betyder det att delarna är nymålade (förhoppningsvis är hela stötfångarna målade och inte bara nederdelen) och det är bra. Dock har det varit lite för mycket klångfingriga ändringar, det är okej om priset sätts därefter och det finns bra svar på varför de är gjorda. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.