|
|
|
|---|---|
|
Går det att byta språk i navigator/färddator från tyska till svenska på en F11 (530d), samt röststyrningen till svenska? Måste BMW göra detta? Någon som vet ungefär vad de kostar? | |
| Ja,bara BMW kan prog om till svensk språkversion..navi,färddator,VS/voiceinput system/röststyrn. m.m | |
|
Ok, men går det själv att ändra till engelska i dessa bilar? Vet du något om priset hos BMW? |
|
| Språk på navi/idriven går till svenska på bilar med CIC navi (efter 09/2008). Röststyrningen går inte att få på svenska. | |
|
Ok, men går det att ändra röststyrningen till engelska? |
|
| Ja det går. | |
| Kan man ändra språket i röststyrningen och Navi själv genom menysystemet till engelska? | |
| Sannolikt i navin men inte röststyrningen, kostar ca 600:- hos BMW. Mvh | |
|
Passo222 har rätt...i navin kan man byta språk,dock inte i röststyrningen. jag bad den tyska bmw handlaren att ändra till svensk språkversion innan vi skulle hämta hans F10. farsan vill totalt 15 olika språk i navin:)trodde inte man kunde få så många...är det vanligt med så många eller? ändra språket i navin kan endast BMW göra..kostar väl från 600kr och uppåt... röststyrningen i min fars bil funkar endast på det tyska och engelska språket |
|
|
Nån som vet hur man får igång Internet i bilen? när vi provar i min fars bil,så står det att Internet inte är tillgängligt i detta landet:;):) tror att bilen fortfarande kanske är inställd på Tyskland,eller nåt? har mailat den tyska handlaren,och han säger att i Tyskland så loggar man in på den på www.bmw.de och därifrån aktiverar man internet genom att skapa/aktivera nåt konto. han gav mig uppg/telnr till BMW sverige:) och sa att jag skulle kontakta dom. jag gjorde det,och fick det svaret jag hade förväntat mig...***du får kontakta din lokala ÅF för mer info... Hon kunde inte heller inte koppla mig vidare till nån annan.... Frågade henne vad hennes jobb gick ut på??!!att bara svara i telefonen och säga :kontakta din lokala autopartner......Nämnde oxå att den lokala Lidl affären i hennes område sökte folk till kassan,och påpekade att ifall jag varit i hennes kläder,så skulle jag söka den tjänsten DIREKT.. |
|
| Bianca, i min F11 kunde man ändra på språket till svenska i både navi och idrive genom inställningarna utan problem. Har ännu inte testat internet, ska kolla. | |
|
Det var inte speciellt snällt sagt Bianca. De brukar vara mycket hjälpsamma de gånger jag har varit i kontakt med Bmw online. Har du aktiverat din pappas telefons bluetooth tethering? |
|
|
Sim Iphonen /bluetooth gick galant..tog några min att föra över telefonboken sen va de klart..samma tillvägagångsätt nästan som i min M3a.. så det är Internet samt Online som är kvar....SIM,det är inte nån inställning i Ifånen man ska göra,tror du? |
|
|
Jag har samma problem, får inte igång Internet och BMW Online. Undrar om man måste aktivera denna tjänsten genom en BMW åf? |
|
|
ace71.. då har min far och du samma problem..när man trycker Internet så står det att tjänsten inte är tillgänglig i detta land. nån mer som är i samma sits? Pratade med den tyska bmw handlaren,och jag fick detta svaret "you must registrate you and your car on bmw-homepage. Länk hittar inte nånstans vart man ska regga sig..??Inte att förknippa med BMW Login ..det är inte det.... ace71...du kontaktar/når mig på sebbe76@msn.com |
|
|
Det ni aktiverar på Bmws hemsida är Bmw connected drive. Det har jag i min e61 genom en tysk faktureringsadress, då det inte fungerar i Sverige eller Danmark. Då används bilens inbyggda Simkort till att surfa med, samt man kan logga på google maps på sin dator och skicka en lokation till dn bil. Det kostar EUR 250 per år. Från ett annat Bmw forum, där en svensk lyckats med data sharing med sin iPhone till f10'an: Just had to activate internet sharing on my iphone 4, and then go to BMW-services in the main menu and then push update services. |
|
|
Sim..Oki..tack för uppdateringen.. när jag ändå har dig på tråden..:) Då kan farsan inte aktivera varken bmw online eller assist...?läste nånstans att det är gratis de 3 första åren?! 6NF Smartphone Integration" och "6NR BMW Apps??! det enda som min far saknar i sin utr.lista...kan man få det i efterhand? få det i efterhand..handlar ju endast om en mjukvaruuppdatering/aktivering,och inga moduler behövs,så det borde ju gå Mvh |
|
|
Sim...höll på i 2 tim och fick inte igång varken Internet eller bmw online..trodde jag skulle få *spel* den uppdaterade alla tillgängliga tjänster bmw online,internet m.m...går jag in i menyn så lyser dom blått över tillgängliga tjänster..men kan fasiken inte få igång nåt av de.. några tips/råd,någon? |
|
| Assist och Online finns inte i Sverige. Tyskland och deras tre år av avtal är en annan sak men gäller inte oss (än). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.