|
|
|
|---|---|
|
Har nydligen köpt el-sportskinn med minne till min e32. Allt var frid och fröjd tills jag skulle koppla in elen i förarstolen! Har simulerat stolen mot batteri direkt kopplat mot batteri på följande vis Stift D1 Plus från tändning D3 Plus får iaf minnes lampan till och tändas då D4 Konstant plus från bakre boxen (Gul/röda) D5 och D6 Som jord När det är kopplat så här direkt på batteriet så funkar det korrekt, men när jag kopplar in det i bilen är det som att strömmen inte räcker till? Sätet rör sig en liten bit och stannar sen av någon konstig anledning och går inte köra mer på varje funktion. Någon som är lite mer insatt i just elstolar än jag? Har elschema och allting men blir ta mig fan inte klok på varför den gör så i bilen? | |
|
Hej Traneskog! Har du provat säten med motorn på? På min bil var det alltid som du skrev om man kör bara med batteriet., men generatorn ger mer än 12v. Är det kanske så att minne är inställd för att bara kunna röra sätet lite grann. Finns flera säkringar som ger ström till säten, på en 1991 är det säkringsnummer 16,17,18,30,42 och 44. Hoppas det löser sig. |
|
|
Ofasen, det har jag inte ens tänkt på så det måste jag testa och se om det gör någon skillnad :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.