|
|
|
|---|---|
|
Hej har problem med min E39 528iA Touring. ibland (oftast) när jag ska vrida igång bilen så åker ratten inte ner och så lyser inte stereon så jag får vrida nyckeln till noll sen till läge 1-2 sen till noll igen. ibland kanske 10 gånger och ibland kanske det funkar första gången. När bilen väl är igång så kan det hända när jag är ute och kör då ratten åker upp helt, stereon dör, elservon dör, och lyset i taket tänder sig, då måste jag stänga av och börja vrida på och av tändningslåset tills det funkar igen. någon som vet vad som kan vara fel eller har samma problem som jag? MVH | |
| Gissar på att det är glapp i tändningslåset. | |
|
Antigen byter du hela tändningslåset eller enbart låscylindern. Ps. Snurrar tändningslåset "runt" alt. funkar rattlåset och "klickar" de till när du drar nyckeln ur t-låset? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Tändningslåset klickar och rattlåset funkar som vanligt. |
|
|
"Tändningslåset klickar och rattlåset funkar som vanligt." Och det betyder att alla kontakter inuti fungerar som dom ska? |
|
|
tändningslåset beter sig normalt iallafall men ska mäta kontakterna på det. skriver hur det gått. |
|
|
Men kan det vara så att själva huvudnyckeln är "utsliten" ? Hur ser nyckeltanden ut? Prova med reservnyckeln & se om felet uppkommer. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
När du får dessa fel , prova att fälla ner solskyddet och dra luckan för spegeln åt sidan ( Låter skumt ) och då kommer allt att funka. Men det är lika bra att byta kontakstycket ( tro att det heter så) Det finns fler trådar om detta felet. Oftast så är felet ett kontaktstycke till tändningen som är kasst. |
|
|
Sök på elfel i 5-serien tändningslåsets kontakt 61326901961. Det finns någonstans i detta forumet en bra guide hur man byter den, eller om det var någon som länkade till den. Länk |
|
| Jag hade själv dessa fel och att vindrutetorkarna inte funkade och rattknapparna la av. | |
|
Tack å mycket för svaren ska prova det med solskyddet. och förmodligen byta kontakt-stycket eller tändningslåset |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.