|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet var man kan hitta färgkoden på en 323 e21? Har en guldfärgad bil, nån som vet vad det är för kod på den färgen? Tacksam för svar. | |
| Brukar sitta en lapp fastklistrad i motorrummet på en av innerskärmarna. Så var det på brorsans i alla fall... | |
|
Sitter en lapp på högra sidan sett inifrån bilen. hjorten |
|
| tackar så mycket för svaren grabbar. | |
|
Behöver oxå färgkoden och kollade på höger sidan, men det ända som står är att det är en polaris (silvermetalic)... Vart hittar jag koden... Snälla hjälp ni som har kollat...!!! mvh //Anders |
|
|
Du kan säkert få koden av BMW. Säg att det är Polaris och årsmodell så måste de ju kunna fixa det. Det brukar inte stå nån färgkod utan bara namnet (min heter tex BMW Schwarz). Kiip Spiiding! |
|
| TACK! | |
| Precis som Spiidfriik säger, jag tror att det räcker med färgens namn och årsmodell så tar BMW fram koderna...det tillverkades förmodligen inte olika nyanser av Polarismetallic osv. utan alla med samma kod..jag själv har kastanieröd 157 på min 323a och har aldrig hört talas om att den gjordes i några andra nyanser. | |
| Ett tillägg bara...under samma tillverkningsår så lär det bara förekomma Polarismetallic med en färgkod osv. | |
| ok, bra att veta.. tack ännu en gång... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.