|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag måste snart uppdatera sommardäcken på min e61:a med m-sport fälgar som är standard på e61 med m-paket. Det sitter idag 245/40 R18. Nu har jag fått riktigt bra pris på Pirelli 235/45 R18. Fungerar det med den dimensionen? Ser det okej ut? Tacksam för svar! Hans | |
| Ja kommer se bra ut och fungerar kanonbra med både 235/45-18 resp. 245/40-18 | |
|
Jag gick upp en storlek i profil på d5an vilket inte blev bra.Från 225/45-17 till 225/50-17(skiljer ca 5cm i höjd när däcken står brevid varandra) gjorde att bilen blev slö,drog mer och att hjulen slog i när jag svängde. |
|
| Johnny, det är skillnad, eftersom du behöll bredden och bara ökade på profilen | |
| Ser att jag läst fel.Du minskar ju bredden oxå,sorry | |
| Jag ska få däcken för 1500 kr/st inkl montering (tror det var Pirelli Zero). Tycker ni att det är värt att byta profil för det priset eller är det bättre att söka vidare för att hitta original profilen? | |
| Hane73, du har PM! | |
|
Det ska passa utan problem och jag förutsätter att du byter alla fyra. Rekomendrar inte att mixa dimensionerna då det kan ogillas av DSC'n ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.