AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
13.789

Så här blev resultatet efter OsbyPaddes *behandling

Sida 1 av 2
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Länk

Jag är mkt nöjd.Resultatet är t.o.m snäppet bättre än förra årets pol+vaxn av min f.d arb.givare (Ditec)
TOPPEN!!!
1000 tack *Padde*
Bilen ser ut att vara blankare än fabriksny
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Ser mycket bra ut!! Vad heter bilvårdsföretaget?? Finns det någon hemsida?? Mvh Mats
Bi
3.797
Bianca

MatteZ4
Ingen hemsida
Osbys bilvårdcenter
Vad har för epost?
Mailar dig kontaktuppg till killen
Han heter Osbypadde på garaget,annars
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Tack, har skickat Powerpost till dig Bianca. Mvh Mats
Ser fin ut. Men du behöver nog ordna bättre bilder för att man skall se det sanna resultatet, tycker den ser ut som en polerad bil ska göra. Lite som att bedöma resultatet på min bil utifrån denna bild Länk *haha*. Nä skämt åsido, dina bilder är bra mycket bättre men jag tycker ändå att det är omöjligt att säga av bilderna hur blank den är. O ta det på rätt sätt, den ser kanon ut men som "Pimpen" skriver "den ser blankare ut än fabriksny" kan man verkligen inte avgöra på de bilderna, för att kunna avgöra det behövs närbilder på ytan, å andra sidan är det ju inte direkt svårt att få bättre yta än "BMW original apelsinskal"...
Bi
3.797
Bianca

Ifånens härligt avancerade kamera användes:)
har ju jobbat som bekant på Ditec tidigare,och dom pol+vax bilen förra året,och resultatet nu,var faktiskt bättre i mina ögon,när man vet hur man ska kolla resultatet,så är det dom små detaljerna som urskiljer,.små detaljer,men i slutändan annorlunda.
den var redan blank o riktigt fin i lacken sen förra våren så det blev en snabbpol+vax.
Ok. Jag har själv polerat en del, inte som anställd dock. Har till o med gett mig på o våtslipat o polerat en mindre yta på min gamla bruxis, MEN jag gav fan i det, det är sju-helsikes massa jobb. Ytan blev patetiskt fin o banne mig blankare än vilken ny BMW som helst. Sen är det ju såklart skillnad att göra en hel bil kontra en liten yta. Men skall man ha "top of the line" så är det våtslip+polering som gäller, men då pratar vi om en polering för ca 20", om inte mer. Det jobbiga med att ha en bil utan uppslag/repor/stenskott är att man vet att det kan bara bli sämre*haha*.
Bi
3.797
Bianca

pers bakom maskinen/förarbetet är A och O
det kräver tålamod..bra förarb/polering är det viktigaste..lägga på vax kan vilken *midget* som helst!,samt ha *öga/känsla är en självklarhet
Bi
3.797
Bianca

Det är en *konst*:)
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Är "Osby padde" den ökända Ljungs Bilvård ????

Länk
Bi
3.797
Bianca

Ingen aning faktiskt...men om du kollar på bilderna,samt så var jag själv närvarande hela tiden,och allt gick helrätt till efter konstens alla regler..han var mkt noggrann och duktig..har jobbat på Ditec tidigare,så jag vet vad och hur man kollar..du tror väl inte jag skulle lämna min bil till en klåpare??!
Hade hellbergs bilvård gjort ett bättre jobb,tror du?
Håller med Dawwe, vill du visa upp hur blank bilen blev så får du nog fota med nåt annat. Den ser inte speciellt blank ut på dom bilderna.

Därmed inte sagt att jag på nåt sätt betvivlar resultatet... :-)
Bi
3.797
Bianca

ifånens kamera är ju inte den bästa.
men att den inte är speciellt blank,där håller jag inte med dig..
en annan bild här:
Länk
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Fan, rekond är fanimej fredagsmys! Finns inget bättre än att hänga i garaget och polera :)

Blev riktigt bra Bianca, sedan så kanske man inte ser exakt "glansen" som jag förstår verkligen finns där. Färgkombinationerna på din bil är episka.

Som sagt, jag har ju en soft spot för polering och tycker det är skit kul, nästan så att jag längtar till vinter halvåren...hehe...
Så här fick jag till det på carbonsvart: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att försöka ta bilder på glans är verkligen ingen enkel uppgift. Jag ser inte heller någon större skillnad egentligen mot vilken bil som helst: Länk

-------
//Lövet
Plåta utomhus i lagom solsken så syns glansen bättre.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Så här ser ett bra polerresultat ut: Länk

/Masten
Bi
3.797
Bianca

Håller med att det är avkoppling/fredagsmys M3blackpearl:)
henke lexus,..just den dan lyste solen med sin frånvaro mestadels,för att ibland skina upp..jag kan ju inte trolla fram den,eller ?!

Så här blev resultatet idag efter att jag polerat min polares mystikblåa cabbe,som skall säljas..
Och solen sken idag henke lexus;):)

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Bianca jo du kan trolla
Bi
3.797
Bianca

tack för förtroendet,Henke lexus:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.