AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.915

Xeon nivåreglering på bmw 325 e90

Hej.

Märkte häromdagen att när jag startar bilen så går inte xeon ljusen upp och ner som på de flesta bilar samt som de gjorde på min Golf V gti jag hade innan.

Sja dem åka upp och ner vid start på en e90 eller ställer dem in sig själva utan att man märker det???

Mvh Micke
Xenonljusen ska åka ner och upp.
Ok. Då är det nog något som inte stämmer... :(
Finns det någon motor eller? Någon som haft liknande problem?

Fy vad tråkigt att höra :( du vet min 330i varken klabbar med ljusen eller fläktarna!
Och skulle det hända var du skyddad av blocketförsäkringen.

Hoppas det löser sig
ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Jag har haft samma problem,det löste sig genom att jag smörjde upp nivåreglerare (som sitter på varje hjulaxel),sen dess har det funkat kanon..
Ok jacken.

Är det några kontakter att smörja eller vad ör det för något? Kanske kunde kolla på det imorgon själv isåfall :)

Med vänlig hälsning, Micke

ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Nivåreglerare ser ut som en liten "plastpinne" som du lätt ser om du är under bilen...De känner av hur mkt last du har i bilen och justera nivå på ljuset efter det...
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Undrar samma sak som Mr_Mike.

Jacken: Vad är det du smörjer? Är det innuti givaren eller länkarmarna? Man borde ju väla smörjmedel med förnuft. Om man får ni något i givaren är det väl kontaktolja eller dyligt som borde lämpa sig medan länkarmen borde må bäst av vanligt smörjmedel.
Jag har bytt en givare en gång på en E39a men kan man förebygga sånt är det ju bra.
ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Jag smörjde givaren och det är som Nenne 98 säger,man ska välja medel med omsorg.Jag använde (tror jag ) WD40 och det har funkat för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.