|
|
|
|---|---|
| Köpte precis en 530 06 bytte bägge styrstagen fram automatlådans packning läckte fick det bytad plus olja i lådan, hjulinstälning ,jag fråga han på autobahn svedala specifikt är det något annat fel? tyckte att hjullagret inte var korrekt.Han sa nej bara att skivorna är skeva det skakar i ratten vid inbromsning,det är helt nya skivor! bytte ut dem skakar fortfarande har märkt när jag svänger vänster så pulserar ratten och när jag kör rakt samma sak lyfte upp bilen kände på bägge hjulen inget glapp alls men det högra hjulen ger i från sig ett dovt ljud när man snurrar den snabbt kan det vara högra hjullagret fram som givit upp? skall byta den med kommer det upp mer saker ja då skrotar jag fanskapet. | |
|
Beror på vad som/du bytt tidigare & som du bör byta nu, samt vilka serviceintervaller du genomfört. Om du ej tidigare gjort ett oljebyte för automatlådan (inkl. packning etc) så var det väl på tiden? Styrstagen/krängningshämmare och bärarmen samt spindelleden behöver bytas ut vid behov/ slitage. Hur långt har bilen kört? Vad gäller bromsskivorna, så se till se att allt sitter rätt (skivor/coil/ok & belägg)....jucka lite lätt när du lyfter/pallar upp den... Annars kan det vara så att däcken är ojämt slitna eller inte helt runda. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Har precis köpt bilen 17700 mil ny IBS nya styrstag bägge sidor automat sumpen läckte olja bytta olja och packningar handbromsbackar nya bilen har helt nya skivor klossar runt om ( ej orginal) men det vibrerar när jag bromsar och har ett pulserande vibration på ratten ( märker det mest när jag svänger vänster i en rundell) Autobanh svedala sa att mina nya skivor är skeva så köpte nya orginal med klossar monterade på men felet kvarstår Lyfte bilen kollade på däcken men inget glapp alls i någon av dem MEN när jag snurrade höger däck fort hörde det ett morrande ljud MEN INGET GLAPP ALLS Jag frågade mekanikern om lagrena är kassa när han bytte stryrstagen han sa nej så frågan är skall jag byta lagret också det är en iritterande vibration i ratten som jag har en vibrator som går i gång och stannar går i gång och stannar |
|
| Märkte du inte vibrationerna innan du slog till och köpte bilen? Kan det vara så att du satt på sommarfälgar nu och de ej är orginal? Isf kan det vara centrumringen på fälgen som saknas. De kan ge vibrationer. | |
| I mina öron låter din beskrivning som ett kasst lager, precis som du själv var inne på. | |
| köpte bilen i all hast nej det är orginal 18 tums nya sommar hjul,det konstiga är att det inte är något glapp alls bara morande ljud när man snurrar däcket snabbt och pulserande vibartioner på ratten som en vibrator | |
| Låter som ett trasigt lager. Byt sedan verkstad, de verkar ju inte ha någon som helst koll | |
|
Har jag något fel på bilen så hittar jag info här först innan jag besöker en verkstad. Sen pratar jag med dem om problemet. Får jag inga vettiga svar så åker jag därifrån och försöker på ett annat ställe. |
|
|
Om det låter när du snurrar på hjulet så är det lagret om inte något ligger och tar i hjulet. verkar skumt när du svänger att det vibrerar och vid bromsning också lutar åt lagret om inte hjulet är löst. Har nyss börjat köra BMW länkarmsstagen verkar kunna ha en sådan konstruktion att när bussningen är slut skulle jag kunna tänka mig vibrationer vid bromsning när man svänger, men ljudet säger som sagt hjullagret |
|
| Ratten vibrerade vid inbromsning och hade en pulserande vibration på ratten vibrationen märktes mer ner jag körde in i en stor rundel och svängde vänster lyfte upp bilen det glappade kvart i tre länmade in bilen till autobahn svedala sa specifikt jag mistänker att ett lager är kasst förytom styrstagen han bytte styrstagen när jag skulle hämta bilen frågade jag om det var något annat fel han sa skivorna vibrerar " skeva skivor" bytte dom själv vibrationerna kvarstår lyfte upp bilen inget glapp någon stans förutom höger framhjul låter lite konstigt när jag snurar den snabbt " inte som bromsar ligger i mot " utan morande ljud inte specielt högt.Tänkte kan man köpa ett begagnad lager på en bil som gått lite mil och prova byta själv " har inte lust längre och kasta ut pengar om det inte skulle vara felet " men jag har en känsla utav att det är den | |
| Ja kan bara gråta ut här ! bilen jobbar lite konstigt på tomgången det visade sig vara magnetventilerna till vanosen som är kassa! bara till att byta och vara glad,Jag nämde tidigare att jag hade läckage från automalådans sump fick bytat hela sumpen med packningar filter olja skruvar var och skulle balansera hjulen i dag och tänkte titta till hur det ser ut i automat sumpen till min förskräkelse ser jag att det har börjat läcka igen!!!! ja vad gör man........... | |
|
Har du full koll på hur långt bilen har gått? (mätarskruvad?) Låter som att du fått lite väl mycket problem på en 18000mils-bil... Lider med dig - inte kul när bilen går sönder på löpande band. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja har kollat upp det allt verkar stämma har inte änns kunnat ta min familj på en åk tur med häcken,Hade en 530 2004 innan sålde den var riktigt nöjd så köpte en likadan för att jag var nöjd men denna skroten har fått mig att må riktigt dåligt alla pengar går till reperationer sammt att det blir inte korrekt gjort | |
|
Om framvagnen är liknade som på E39 låter det helt klart som dom främre bussningarna i länkarmarna som går framåt. Dom behöver inte vara kännbart glappa, men är dom slappa i gummit fladdrar hjulen när man bromsar. |
|
| Enligt mekanikern var bussningara bra,men man kan ju undra, automatlådan läcker efter åtgärd ! så nu tillbaka och se vad han säger om det,om han måste göra om det igen och använda samma olja som sitter i lådan igen man får ju konstiga tankar han kommer ju knapast att hälla in ny olja 250 kr litern! kommer inte kunna sova tänker på det tills det blir gjort "om jag inte får en hjärtinfarkt innan dess " | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.