AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.336

Vill höja ett Varningens finger. "lackstifft"

Visa användare
17
krydda_84
Audi S4 2,7 BiT
Bmw M3 e46 Cab
va precis ute o skulle fixa till ett par riktigt irriterande stenskott med ett lackstifft köpt på bmw. ovetande som man var så testade man ju. men de blir inget vidare resultat. förhöjnigar i lacken, och ser allmänhet ut som kladd. detta är säkert ingen nyhet men jag ville iaf varna er som inte vet.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Inte för att försöka vara otrevlig men det är nog mer ett handhavandefel. Går att få det bra om man kan.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det blir ju inte precis som det var innan, men det blir ju rätt färg. Du får vara lite försiktigt när du lägger på färgen, hellre för lite än för mycket. Går ju alltid att lägga på mer men det är svårare att ta bort.

17
krydda_84
Audi S4 2,7 BiT
Bmw M3 e46 Cab
Ser ju lite bättre ut nu efter ett par timmar. Man ser dé ju bara om man vet om de. Jag änvände ju penseln, men de ska jag inte göra mer då. Tack för tipset.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

krydda _84
Jag var inne på det spåret här:
Länk
Testa dig fram, så får du nog till det....
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Ehh.. Länk
Och se till att skaka flaskan rejält innan användning - särskilt viktigt på ljusa färger som tex silver.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Och se till att färgen är varm, 20-30 grader.
Ett hett tips är www.chipex.se.
För första gången har jag lyckats fixa till stenskott utan att bilen ser ut att ha fått mässlingen :).
Även om det är en "bulle" med färg just nu så sjunker lacken ihop när den härdat klart. Det kan ta flera veckor. Jag brukar fylla i så att det blir lagom "bulle" se sjunker det ihop och blir på samma nivå resterande lack.
Ke
3
KeckeGBG
BMW 545i -05
Hej!

Kul att titta förbi här inne och hitta något som ser ut att fungera relativt lätt i förhållande till ett vanligt lackstift. Tack för tipset :).

Har lagt in en beställning på ett chipex kit till min bil. Skall bli spännande att se hur det fungerar på de små stenskotten som jag har på huven etc.

TIPS: Hittade följande till er som funderar på att beställa från chipex: "To get a 15% Discount please enter the following code during ordering: BMW11"

Har tyvärr redan, sedan tidigare köpt original lackstift på BMW, vilket kanske kan komma till använding med tandpetarmetoden på mindre synliga ställen.

Mvh
KeckeGBG
pi
93
pixworld
520d (F11) -15
Jag har en repa, där förre ägaren använt BMWs lackstift
Färgen har mao lagt sig även utanför skälva repan och byggt en "bulle" på lacken.
Jag funderar om man kan våtslipa/polera ner överskottet utanför själva repan.
Någon som provat?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag har våtslipat en längre repa som jag först fyllt i med lackstift. Nu är det jämt och fin men tittar man noga så har lacken som jag la i en helt annan struktur i ytan. Men det går nog inte att göra något åt när man penslar istället för sprutar färg.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Finns även
Länk
Funkar otroligt bra. Samma förfarande som Chipex.

Jag har ett sett för 416 Carbon Black liggandes. Road Rash kit. Det största kitet. Kommer att räcka till många stenskott, eller en helt blästrad front tex. Kitet är oanvänt och "färskt".
PM om intresse för det finns!

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.