AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.623

Bmw e39 530d sjukt svag.

Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Hej!. Har nyss bytt en koppling (läckage) till kylarsystemet under insuget så har haft lös insuget, bytt plastgrejen, satt nya insugningspackningar och monterat ihop allt igen. Har kollat och har ej glömt sätta dit någonting vid ihopmonteringen. Men bilen är sjuukt slö när man ska iväg. Gasar man däremot ett tag på någon raksträcka så drar den iväg som vanligt. Tillslut.. Men står man i en korsning och ska iväg så funderar man ju nästan om man alls kommer över vägen. Kan kanske ha något med lmm att göra? eller givaren som sitter på baksidan om insuget? kanske någon som har en bättre teori om vad som kan vara fel..?

Typiskt att en massa småfel kommer nu när man vill byta bort den mot något annat..

Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Kan tillägga att bilen ej är körbar nu. Endast de första 30sec vid kallsyary sen tappar den all ok och ryker svart nå så fruktansvärt. Har provat koppla ur luftmassemätaren för jämnt luftflöde utan förändring. Ingen som vet vad felet kan vara? Laddtryck verkar jag även ha.
Visa användare
27
Mickzon
530da -99
Jo nä på tomgången går den klockrent. Vid gaspådrag ryker den sbart när den väl drar iväg. Men har kollat lite idag och provade koppla ur trycktransformatorn, och vips så blev bilen körbar. Men nu laddar den väl ingenting? Är inte så insatt i sånt här men tror du det är fel på trycktransformatorn eller turbon? Tillsvidare kör jag med den urkopplad iaf för kopplar jag i den så kommer jag nästan.ingenstans.. Var och körde landsväg idag med den ikopplad och då på högre varv drog den på som satan. Men stannar man och ska iväg igen så går det sjukt segt. Och nej ingen trimbox :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.