|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har några rostskador på bakluckan på min bil. Fattig student som man är så har jag inte råd att åka in till lackerare med den. Har slipat lite lätt på rosten med en sliptrissa, och sen målat över med rostfärg som ni ser. Har nu köpt färg på sprayburk. Hur applicerar jag den? Är inte ute efter det ABSOLUT bästa resultatet, utan bara hyfsat. Är det bara att spraya på? Ska jag maskera runt? Risken är väl att det blir en ful kant om jag maskerar... MVH [img]Länk | |
|
Jag är så långt ifrån lackerare man kan komma, men efter lite experiment på gamla bilar har man lärt sig lite basala saker :) Det är ingen idé att spraya på färg om du inte slipat _ordentligt som fan_ (det får inte finnas ett spår av rost kvar). Sedan måstedu ta till breddledes så att du har helt frisk plåt där lacken möter plåten. Rosten kommer annars tillbaks fortfare än färgen torkar :) När du gjort det måste du se till att utan runtomkring är helt ren, och gärna våtslipad, sen maskerar du av hela kalaset med maskieringstejp, och lämnar sidan mot skadan lite uppfläkt, så det inte blir så skarp kant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.