|
|
|
|---|---|
|
Har en s38b36 motor som jag har lagt ner i en e36:a, och nu va de dags att starta upp den men får ingen tändnig ? Soppa finns och den låter fint och friskt när man drar runt den men finns ingen gnista? Motorn har stått på en pall i många år och jag vet inte till 100% att alla delar finns med,inget att jämföra med Vart ska jag börja leta?????? mvh Henrik | |
| Vevaxelgivaren? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Fungerar inte vevaxelgivaren kommer väl ingen soppa heller.? Är det M5:ans originalbox eller eftermarknadssprut? Kolla att boxen i sådanfall är ordentligt jordad. Ska ju gå att mäta ur boxen om tändningspulserna kommer, vet dock inte vilka stift. =( Mvh Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kolla även att motorn är ordentligt jordad! Mvh Patrik |
|
Om bilen går fint på startmotorn är motorn ordentligt jordad. Vet inte om pumpen går under start om vevgivaren inte funkar. Däremot, har du jordat tändspolen? |
|
|
Motorn sitter stumt monterad och de finns även en jordkabel på. Orginal motorstyrning Låter bra när man drar den på starten och får man fram gnista kommer den garanterat hoppa igång direkt. Hoppas jag |
|
|
Kommer inte ihåg om 3,6an har fördelare eller cop, men finns det spänning till spolen/arna? --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.