|
|
|
|---|---|
|
Finns det nåt bra alternativ till orginalkattar? en av mina är urblåst och måste bytas,så då tänkte jag satsa på nån form av metallkattar med lite bättre flöde. tyckte 4000:- för beggade orginalkattar på bildelsbasen verkade lite dyrt också. gäller bmw 850 | |
|
Hej. Jag kollade med A-Alt.Avgassystem AB i höstas och de skulle ha 4750 kr inkl moms/sida för modellanpassade kattar till 850. |
|
| Jag lyckades pruta ner en kat till 2500 inkl frakt från Karstorps. Helt ok. Den var klass A2. | |
|
Hej igen Skulle skriva mer men telefonen strejkade.. När vi höll på med katt jakt :) så kom vi fram till att universalkat inte var ett alternativ då måste man nästan bygga om hela avgassystemet så det är lika på bägge sidor. Så en modellanpassad är att föredra. Sedan kanske det inte behöver vara original. Ett tips, BMW 750 e32 har samma katt möjligt att röret mot grenröret måste modifieras lite. |
|
|
Hej igen Skulle skriva mer men telefonen strejkade.. När vi höll på med katt jakt :) så kom vi fram till att universalkat inte var ett alternativ då måste man nästan bygga om hela avgassystemet så det är lika på bägge sidor. Så en modellanpassad är att föredra. Sedan kanske det inte behöver vara original. Ett tips, BMW 750 e32 har samma katt möjligt att röret mot grenröret måste modifieras lite. |
|
|
Vilket är kass?, Jag har nämligen en som ligger och skräpar, och en utan innehåll. Mvh DuNegro |
|
|
"Vilken" menar jag givetvis. Mvh DuNegro |
|
|
Vänster sida. |
|
|
Osis, det var den jag hade rensat innehållet på. Mvh DuNegro |
|
|
kan vara intressant ändå,jag vill ha tag på 2 st. att bygga om med nya metallkattar "på sidan om" för att sen bara kunna skifta. vad vill du ha för dom? mvh. Stefan |
|
|
Det var det som var min plan från början. Men det har inte blivit av pga alla andra projekt med bilen. Mvh DuNegro |
|
|
Jag har en hö katt från en E32 750 liggandes. Utan lambda och med hela flänsar och hel för övrigt. Inget skrammel i katten men verkar som keramiken har smältit fast i den. Perfekt för att rensa innehållet ellar bara använda flänsarna. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
| tror inte 750:ins passar,andra anslutningar och det är dom jag är ute efter.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.