AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.598

Värdera M5 -94 Superskick

Sida 1 av 2
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Har fått erbjudande att köpa en M5:a 1994 3.8l motorn. Individual med buffelläder (konsol, dörrar, allt)+all utrustning+lite till, aplinestereo för c:a 35k superskick, gått 3800mil, fullservad, svensksåld. Vad är rimligt att betala för den? Har fått indikeringar på 175000:- verkar det rimligt?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
3800 mil, läckert !!!
Fina bilar kostar pengar, tyvärr är vi svenskar inte van med det. Jmf till gamla jänkare i usa. Jag skulle vilja påstå att 175 är bra pris om bilen är i toppskick , sedan kan man ju diskutera vad som är toppskick
Är det rimligt att en -94 ( 8 år gammal bil som då kostade 655000:- i grundutförande) bara har gått 3800 mil??
Det är ju inte ens 500 mil/år .... låter lite för bra i mina öron.....
Låter som Gasar-Magnus drabbats av importsjukan!
Skämt å sido. För en svensksåld bil, som endast gått på sommaren, när killen tagit med frugan(eller är det kanske tvärtom? :) för att ta sig en tripp ut i solen. En och annan uppvisning, lite blyfot, och in i garaget till hösten. Mycket möjligt enlig mig. Givetvis ställs höga krav på servicdokumentation, samt att vid 3800 mil ska det fortfarande lukta "ny bil"
175k tycker jag inte ska diskuteras. Som det tidigare sas, ovanliga bilar är för oss Svenskar svårt att förstå och betala för. Om vi vänder på steken, ÄR inte 175 000 billigt för en så gott som NY M5:a!

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Vad är det som är så omöjligt med det?

Jag kör inte mer än 500mil per år med mina bilar.

Har man bara bilen som hobbybil så är det inte svårt alls.

Min står ibland 2 veckor utan att jag ens startar den. Tar aldrig ut den om det regnar ens.

Det enda som krävs är ju att man ha en annan bil för allt utom soliga dagar.

Jag har en GT med liknande miltal på.

Det är svårt att få en gammal bil att lykta ny. Det är inte milen som gör att nybilsdoften försvinner utan åren.

/Per

Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Den har varit firmabil hos farsans firma sen -98, stått i varmgarage hela tiden. vi köpte den av BMW-solna då, mätarställningen va då 1700mil, den hade då stått hos BMW i ett år. Tidigare ägarna e kontaktade så hela historien finns, alla servicepapper m.m. Luktar fortfarande nytt i bilen.
tqs
Jag kan bara tala för mig själv, men färgen och dom lite kebabiga lysena skulle avskräcka mig något från inköp.

En daytonaviolett med nurnburgerringpaket, standardfärg och dom miltalen hade varit mums.
Vad menar du med kebabiga lysen? Och vilken färg menar du?

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
tqs
Han länkade till bilder i en annan tråd:
Länk

Jag har full respekt för den som tycker att bilen ser helt rätt ut, men jag tror att en med mer normalt utseende om inte annat är lättare att sälja sedan.
ok då fattar jag.

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Allt på bilen är från fabrik förutom vita blinker fram+sida samt ögonlocken...
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
kan bara hålla med tqs.
om man hittar en köpare som är villig att betala för en riktigt fin lågmilare, är det nog inte det utseendet de flesta är ute efter. Origianlfälgar, vanliga baklysen (inga ögonlock) hade gjort susen i mina ögon och helst en annan färg på lacken också. Visst finns det de som vill ha ett annorlunda utseende, men när de ser ut så brukar det vara billigare modeller...

//Daniel
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
För en så fin bil är det ett riktigt bra pris! Tänk på hur länge den kommer att hålla om du fortsätter sköta den bra!

Håller för övrigt med om att den hade gjort sig bättre utan de gräsliga ögonlocken(vem FAN kom på idén med ögonlock????) samt med originalfälgar+daytonaviolett(älskar den färgen)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Semi osv: Bilen verkar ju riktigt fin. Om jag ska ge dig något tip i någon riktining tror jag 200 kan vara en rimlig marknadspeng om man hittar en entusiast som uppskattar bilen. Samt som sagt väck med ögonlocken om man ska attrahera orginalfreaks. Jag hade en M5 3.8 touring -95. Sv såld med ca 6000mil på mätaren fick jag 250k för den. Inget skinn men klima 1 samt lite annat i den. i pedantiskt gott skick skall sägas och utan ögonlock:)
Mvh
asken
Asken,

hade du en bil utan SCHinn!!!! (upprörande...höhö..:-))

/Simon
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Här är en lite berättelse om bilen. I helgen åkte vi till Kinna för att titta på en Ferrari 328GTS. BMWn var tänkt i inbyte. Säljaren sa sig direkt veta vem som köpte M5:an från fabrik, en totalt BMW-tokig rysk affärsman. Ryssen kontaktedes och fick igår se bilen, han vill eventuellt köpa tillbaka den också och han verkar villa betala vad som är begärt.

Bilen är en av två stycken M5 induvidual som togs in i sverige 1994. Totalt i världen såldes 8st under detta år. Dom två i sverige köptes av ryssen och den andra av kungen. (Kungen beställde sin när han fick se specen på den här röda, fast i blå med ljust skinn). Bilen kostade lite drygt 1.1 miljoner ny 1994, stereon kostade c:a 55000:-. Så vi får se om han vill köpa tillbaka bilen igen...
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Vad har pappa för firma???
Såna firmabilar är inte vanliga.
Skulle Ferrarin gå som budbil?

fyrhjulsdrift är roligast!
Han menar nog tjänste bil...
Inte firma bil...
Annars kommer Ekohaffa:-)
Man kan ha mycket skoj med ett företag.....

Vill oxå ha kompressor.....
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Ferrarin e tänkt som privat-bil, inget med företaget att göra, M5:an står på företaget...
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Inte mer med företaget att göra än att firmabilen betalar en del av Ferrarin....

fyrhjulsdrift är roligast!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
SemiImbecille: Bilen i fråga var ju till salu i vintras/våras för 250k. Intresset för bilen då bör ge vägledning till rimligt pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.