|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kommer det sitta snyggt med dessa? 2x BMW Fitment (5x120, ET40) - 18" x 8.5" 2x BMW Fitment (5x120, ET45) - 18" x 9.5" Med 225/40-18 Edward | |
|
Et-måttet på e87 har jag dålig kolla på.. Men 225-däck runt om blir absolut INTE bra. Det kan funka fram, men jag skulle ändå gå på 235. Och bak bör du ha mellan 255-275. Då får du även gå ner en profil bak. ------- Min bil suger inte... |
|
| varför är det inte bra med 225:or runtom? | |
|
För det blir extremt tyskstuk med 225or på en 9,5tums fälg. Kör 225-40 fram och 255-35 bak så blir det ända "tyskstuk light" /Jonas |
|
|
Sen är jag tveksam till om det funkar med 9,5tums fälg bak med ET45. Orginal är Et52 på 8,5tums fälg. Denna fälg bygger alltså 25+7 = 32mm mer utåt en orginalfälgen.... det kan bli riktigt trångt mot skärmkanten, troligen för trångt. /Jonas |
|
|
ops... ibland är man lite för snabb... det blri ju 25/2+7 = 20mm mer utåt, det kan nog funka.... (Editfunktion vore nice) /J |
|
|
911Flyer: jag skulle rekommendera att ha 18" x 8.5" ET40 både fram och bak med 225/40 däck runtom. Är utseende viktigt kan du ha en 5mm spacer bak (blir effektivt en ET35 då). Då blir det bra balans i bilen, och man kan skifta däcken fram och bak och jämna ut slitaget och greppet räcker låångt på en 118d. Skulle du köra olika fälgar/däck, då kommer bak vara sliten först, inte speciellt säkert och om man inte byter till exakt samma däck så har man börjat med att blanda däck, aldrig en bra idé tycker jag... Annars kan du kolla här vad som funkat på e87...: Länk |
|
|
Onehp Du verkar ha koll på det här så vad tror du om dessa på min 1:a? Länk |
|
|
Har fått ett erbjudande om orginal 19 CSL FÄLGAR med däck för 13' - ett bra pris!! Passar då dessa? 8x19 et 47 9.5x19 et 27 Har fått höra att det är möjligt, men vill inte köra 23mil plus retur om det inte stämmer.... Edward |
|
|
911flyer: Dessa fälgar bygger 25/2+25 = 38 mm mer utåt en en orginalfälg om 8,5 tum. Bör bli väldigt tajt mot hjulhuset bak... jag skulle våga säga att det inte kommer passa utan modifiering av hjulhuset. /Jonas |
|
|
Grovst: exakt vilka fälgar som omnämns i länken tänkte du på? Enklast om du ger måtten... Csl fälgarna bak passar som sagt inte. Fälgarna kommer ut mycket och finns inga däck som är smala nog för att både kunna ta et skillnaden och passa normalt på en bred 9,5" fälg. |
|
|
Onehp: Styling 122. Det är 8x17" ET43 Efter vad jag sett så bör det gå iaf |
|
| Nära inpå perfekt. Och som tidigare sagt, vill du åt den lite bredare utseende bak som de halv tums bredare m fälgar ger, så gör 5mm spacers bak samma sak utseendemässigt. | |
|
OK Tack å bock |
|
|
Ok, köpte 18" csl med 18x8 ET45 fram och 18x9,5 ET40 bak 225/40-18 runtom.. Tyskstuk-light! Passar sjukt bra och ser förbannat vasst ut. Givetvis när jag behöver byta bakdäcken så komm 245-255:or slängas på... Hehe.. Kan man slänga upp bilder här? Edward |
|
|
Blir det inte tight mot skärmkanten med 9,5" bakfälg och ET 40? Hur passar ET45 och 8" framfälg? känns som det borde hamna lite för långt in? R |
|
|
Jag har bak et35 och 8,5"x17 med 225 däck och det är tajt, så med 9,5" et40 sticker fälgen 7mm längre ut, kan dock funka med 235 däck men då är det på tok för smalt för 9,5" Fram så är et45 och 8" ingen problem fast då är det inte mycket marginal kvar till fjäderbenet. |
|
|
funkar riktigt bra. bytte just till 235:or i bak och det ligger nära, riktigt nära men tar inte i alls. bakhjulen ska ligga så nära som möjligt insidan av hjulhuset och et45 bak med 9,5 hjulen var perfekt... och jag menar verkligen perfekt! fram sitter dom också perfekt med 225:or jag är toknöjd! |
|
| Länk | |
|
911 flyyer: har du ET 40 eller 45 bak? står olika i dina inlägg. Hur bred är framfälgen? Har du bild bakifrån på bilen så man ser hur fälgarna livar med karossen? :) onehp: är inte 8" och et 47 original, den fälgen kommer ju ännu närmare fjäderbenet? |
|
|
Får kolla... Edward |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.