|
|
|
|---|---|
|
Då jag helst vill ha min e39 så orginal som möjligt och har fullkomligt tröttnat på alla smaklösa stylingar på dessa bilar som börjar få några år på nacken så fick jag äntligen tack i style 32 15"-fälgarna som jag länge har letat efter Döm själva Länk | |
| Ursäkta bildkvalitén ifrån mobilkameran, fick inte med systemarn idag..:P | |
| Snyggt :) Ibland är originalfälgar helt enkelt snyggast. | |
| Ja, jag har iaf tröttnat på alla sönderstylade e39or som rullar just nu, iofs har jag haft min sedan 2005 och kunde sätta stopp för sådant:P | |
| Kan bara hålla med om att original alltid är snyggast. Sen finns det mer eller mindre snygga original. | |
|
väldigt snygga, men jag gillar inte så små fälgar på E39 tycker det ser konstigt ut. Men rullar nog skönt på dom :) |
|
|
Isch.. Nej den där passade verkligen inte in. Modellen känns väldigt åttiotal och hjulen ser jätte små ut! Här är min: Länk Hehe :D ___________ Mvh Chrille |
|
|
Personligen tycker jag att Style 42 eller Rondell 58 är snyggast på e39, Därför har jag en uppsättning av varje :) Tii vinter är jag på jakt efter radialeker 48 i 16". |
|
|
Stilren design, men 15" är lite för litet. De finns ju även i 16 och 17". "Jättesmå" förresten, vad är det för ord? Finns väl inga små jättar. Pyttesmå heter det! ;) |
|
| 15 tum är toppen för ljudkomforten. Att det även blir lite billigare däck är ju inte fel. Jag gillar mina numera lite fula/slitna original 15 tummare. | |
| Ni som ratar 15", har ni åkt detta på länge? inse hur skönt det är inne i bilen, komfortmässigt och ljudmässigt. Billigt med däck dessutom. | |
| Japp, varenda vinter i E39:an. 205/60 R15 :) | |
|
Hur funkar det om man gasar på lite i kurvor osv ? Samt på motorvägen, blir det mycket parerande med ratten ? |
|
| Nä min är som ett strykjärn ;0) | |
| Haha ok, tvivlar på det men spelar ingen roll bara du är nöjd :) | |
|
Men seriöst, jag har 225or där bak, varför skulle de sitta så mycket sämre än ett par 17are? jag har haft 17" med samma bredd och det jag hatade var att komforten blev så mycket sämre, spårkänsligheten och ljudet högre... På vår förra e60 hade vi sportsänkning ifrån fabrik och 17", stötigare bil får man leta efter, inte alls skön att åka långt i...., man bör nog köpa de grejer utifrån vad man ska använda de till... Åker man långt så väljer jag "ballongdäck" varenda dag....E39 kombi är ändå ingen bil man ligger och pressar på någon bana, iaf inte en 523. |
|
| Kör också med 225:or på sommaren. Så som jag kör ligger den som ett strykjärn. Mumsar mil på landsväg kör inte så sportigt antar jag. Prioriterar mjuk och tyst åkning. | |
|
kan de verkligen ha varit stötigt =) jag åkte till sthlm och hem igen (36mil enkelresa) med min E36 max sänkt med k-sport coilovers och 17" med 215,45 fram och 225,45 bak och sportstolar( ej bmw ) va inte stötigt i den ens :O en 318iA med halva fjädrar bak 1,5 varv fram och 9"breda 16"are med 205,50 däck det va lite stötigt hehe ;) men förstår skön komfort är gött som faaaan, fast jag klarar bara åka 4mil i en skön bil sen somnar jag även om jag kör hehe |
|
|
Style 32 är snygga, men det där ser ju ut som skottkärrehjul. Jag åker på 19" och jag lovar att jag åker skönare än de flesta av er ;) |
|
|
Style 32 är en klassisk fälg och passar fint på flera BMW-modeller men 15" är för små på en E39 för att det ska se bra ut oavsett hur tyst och komfortabelt det är att åka på dom. När jag köpte min fd E39T med M-sportpaket så satt det 17" med nya däck på den och den var hur tyst och komfortabel som helst. Bytte senare till Style 42 18" och då märkte man något mer vägljud och stötighet men absolut inget besvärande. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.