AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.238

Glapp i pluskabeln till batteriet e30 325, kan de orsaka urladdning?

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Som rubriken lyder, började glappa igår! Nu idag mätte jag upp den! 12,8v avslagen bil alltså bra! Påslagen bil ca 12v och sjunker sakta!= dåligt. De var glapp i grova kabeln som går in i generatorn oxå, kan de orsaka att den inte laddar som den ska? har även bytt laddregulatorn till en bättre beggad jag hade hemma men utan resultat. För nån dag sen så legade volten på 14,2 påslagen bil. dom här symptomen kom efter jag märkte att pluskabeln var glapp och skruvade åt den ordentligt! Eller kan jag ha sån otur att man lyckas pajja 3 generatorer på typ 2månader??? 2 till e30 och 1 till e46
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är batteriet ok? Om det har rasat och har kortslutits internt kan du nog få spänningsfall av det. Sedan vet jag inte om laddningsregulatorn kan ha tagit stryk av att du kört "utan batteriet inkopplat". En fråga för Folke kanske?
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Batteriet laddade jag över natten och lampan lyste grönt på min ctek 3600 laddare då borde de vara helt ok! Har lämnat in generatorn på renovering så får se imorn!
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Fixat! Hämtade den nyrenoverade generatorn idag och skruvade dit den nyss!! Nu laddar hon kring 14,4v! Svarvning av släpringar och ny laddregulator! 300 kr är väl ett ok pris?=) Tycker de är skämmigt billigt...Vad kan arbetet ha kostat? typ 50kr eller nåt!
Ja det var billigt. Får man fråga var du lämnade in den. Tänkte lämna in min egen också för koll
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kalaspris.
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Jo de var kalaspris! En liten lokal firma här i Gällivare! Dom är riktigt billiga och pålitliga! Har bra erfarenhet av just bmw! Största delen är Elektriska biten på bilar som dom är inriktad på eller vad man nu ska säga! Kan bara prata gott om dom iallafall! Heinos bil el

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.