|
|
|
|---|---|
|
Ska rengöra metalliclacken (diamantssvart) på min beemer. Är inte säker om jag kan använda det medlet jag köpt. har köpt Hagmans Polish och Hagmans Glansvax, köpte även en polermaskin. Hur skall jag gå tillväga för bästa resultat? Kan/ska jag anända båda medlen? Kan/ska jag använda maskinen till båda medlen? Ps: står på flaskan till polishen att den kan användas till alla lacktyper, men det kan man ju alltid inte lita på =) | |
|
Bara att köra på, din metallic har klarlack över så det är inga problem. Om du vill vara petig så kan du köra olika polerdynor för dina respektive medel. OBS: Använd INTE maskinen över ojämnheter/hörn/kanter. |
|
|
du ska ha den gula flaskan med lackrengöring oxo först innan vaxet inte polish |
|
| Flaskan med polish är gul. | |
lynxx |
vet att det var länge sedan.. men hur gick det Pelle? funderar på att anvnda hagmans produkter till vintern.. bra resultat? vad för kvalite på polermaskin köpte du? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk MVH Hasso Länk |
|
Hej Var försiktig med polermaskin om du inte ät van! Kan vara mycket frestande att själv gå loss på bilen när man hört andra som enligt sig själva fått "som ny" resultat! Det går så in i helskike fort att göra en bestående skada i lacken om du inte har kläm om vad du håller på med. Jag har fler än en gång fått "restaurera" lacker efter glada amatörers framfart på sina egna bilar. TA DET J...IGT FÖRSIKTIGT!!!!! Mvh Skalman. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vinkelslip är inte bra :))) MVH Hasso Länk |
|
Bra hasso! Du har gått skolan...det hör jag direkt! ;O) Skalman |
|
Tigerr |
Sonax, dedära röda fyrkantiga burkarna/flaskorna Deras polish och sen hårdvax - Superklasseresultat! Om nån från Sonax traskar omkring här så kan ni juue alltid skicka en liten check till mej, brukar nämligen snacka mej varm om era produkter! ;) Tigerr |
Tigerr |
Hasso! När och var kan man se bilder på din Merca? ;) Längesen du mejlade, du får börja med det igen! Alltid kul att få mejl av BMW tossingar! :D Tigerr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.