|
|
|
|---|---|
|
Hej! Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med ett byte mot min Audi A4 Quattro -06. Anledningen av byte är att jag behöver en familjebil i tycker att E61 ser fina ut å dom borde vara större? Barnstol i baksäte och vagn i bakluckan borde få plats eller?. Vad bör man tänka på vid köp av dom bilarna?? Nivåregleringen för xenonljusen är utbytt till en ny! tydligen ett vanligt fel?. Vad kan en E61 523i -06 som gått 12500mil vara värd? den ser fin ut med 19tums M6 fälgar. och normalutrustning med skinnklädsel. inget M-paket eller navigation å inget drag. Kunde länka till bilen men vet inte om det är ok på forumet Tack för svar. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag har ställt liknande frågor om 5 serien killarna på forumet verkar enade om att årsmodell 2007 och nyare med facelift och nyare är att föredra.. Kolla mitt inlägg som jag kallar ( Köpråd 5 Serie 2004-2009 ) Länka gärna till annonsen det är inga problem. Möjligen om det är ett kap håll den för dig själv ;) |
|
Ok! Ja det här är ju en -06 visseligen är det modellen med startknapp,som jag fatta kom det -06 vet inte om det skilljer nått mer än det mot föregångaren? Bilen som det är fråga om finns här: Länk |
|
| Manuell är väl ingen höjdare!? | |
|
Du kan köpa min 525 för 110" Länk |
|
|
Glömde säga att jag/vi har barnstol i baksätet och en stor Emmaljunga i bagaget. Nu vet jag att du ville byta mot en bil,men frågan är fri som det heter. Mvh Thomas |
|
|
Megachef: Klart att Automat är skönare! Hade jag köpt en diesel hade jag absolute velat haft det med är rädd för att bensinaren ska sluka massa onödig bensin. Rivieran: mycket fin bil! Har du varit nöjd med din? Anledningen till att jag är intresserad av den andra är som sagt att vi ska byta. Det är ju smidigt eftersom man slipper vara utan bil och slipper ha dubbla bilar. Vet någon vad som skilljer mer än startknappen på -06an? Tack för svaren :) |
|
|
På icke-LCI bilar så får man räkna med en dl mer mil med automat, på LCI-bilar är det ingen skillnad. Den bil du länkar till är lite dyr mtp att det är en "standard" 525:a och att den gått några mil. Skulle nog dragit ned den 10' till innan det är intressant. Startknappen kom med -06:orna, dvs från september 2005 och skillnaderna mellan -04 till -06 är minimala rent kosmetiskt. Det stora lyftet kom som sagt mars -07 med faceliften. Men då är det också andra pengar. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Prata med Novation i Uppsala idag å dom tog fram pris på fast monterat drag. Å det var inte billigt! Dom skulle ha 17 tusen!!! Behövdes monteras en ny fläkt eftersom originalet tydligen måste bytas till en kraftigare. Sen var det betydligt billigare att koppla ur airbagen på dom som var innan -06. Skulle gå på ca 3500kr på den tidigare modellen och 8-10000kr på modellen efter -06. Så dyrt trodde jag inte det skulle vara. Får försöka hitta en annan då helst med M-paketet och drag... |
|
| Antonsson: skiljer 0.08 på 523i -06 aut-man och 0.11 på diesel! | |
|
Mehachef: Ok det kan det ju vara värt :). Vet du hur mycket det skiljer på 523 mot en 525 i förbrukning? Om man då har en 525 innan -07 alltså innan nya faceliften som fick ny motor om jag inte har fel. |
|
|
Antonsson: Kolla modellguiden här på sidan. Där hittar du mycket! |
|
|
Hej! Jag har en e61 523 lci -07 och en Emmaljunga duo edge i bagaget är inga problem. Barn nr2 kommer runt den 1 maj och en tvillingvangn av märket Teutonia är inköpt och den går också in i bagaget, dock ej samtidigt med Emmaljungan ;). Jag har även en barnstol modell stor i baksätet (Besafe) ej isofix. Körde ner till småland med familjen med full packning och farthållaren på typ hela tiden med en förbrukning på 0,76 i snitt (har aut) Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.