|
|
|
|---|---|
|
Hej fick upp detta felmeddelandet idag och så klart har jag besiktning på Torsdag=( Står på IDriven Parking light front right failure ? Jag vet att jag måste plocka bort hela lamphuset för att komma åt det men jag undrar vilken lampa jag ska köpa och vad den kostar?. Ringen på höger sida (sett från ratten) lyser inte fast det är bara ringen där som ligger närmast grillen på bilen. Vad kostar en sådan lampa och går det att inhandla någon annanstans än på BMW ? Då jag bor 4 mil från närmaste BMW handlare så skulle jag vilja slipp köra den biten. Till en annan fråga: Kan jag omboka min besiktning längre fram för fast jag redan fått tid på Torsdag och betalat för den tiden ? Tacksam för alla svar =) BMW = BRING ME WOMEN | |
| Någon ? | |
|
Prova & skriv in ditt reg nu på Autoexperten.se & se vad du får fram för glödlampor/belysning. Brukar komma diverse lampor/lysen till olika positioner till fordonet (står specifierat vilken watt/sockel & måt i mm). Annars kan du skruva lös den & ta med dig denna till någon återförsäljare om du är osäker. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Beror på om det är före eller efter facelift. före ser det det att vara en specialare. nr 5 Länk Facelifte verkar ha flera alternativ. Länk Men knappar du in dit chassienummer (7 sista) så hamnar du rätt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Plocka ur lamphuset, ta bort de runda plast locket, plocka ur helljus lampan. sedan skruvar du ur parkeringsljus sockeln som sitter strax under. På underkant av denna är de lim pressat på två ställen. skrapa försiktigt bort dessa med en kniv tex, sedan är de bara plocka ur glödlampan. Denna köper du ny på exempelvis OK/Q8 macken. MVH Niklas |
|
|
Okej tack ska prova mig fram med det du säger NikkeP går det så går det annars e det bara att ta med sig den lampan till närmaste Bmw verkstad och få en sådan nu tror dem gick på cira 280 kr stycket. Blir väll billigare att köpa en på macken om man kan gör lite " hemmameck". Men om jag nu skulle byta lampan så kommer det fortfarande vara samma färg på ringen på angel eyes eller hur fungerar det ? Är inte så kunnig när det kommer till just sådana saker. BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Det mesta är redan sagt av riktig expertis så .. när det gäller lampor är det en typisk sak man inte ska kompromissa med dvs man köper en bra lampa annars får man snart byta igen ... det snabbaste brukar vara att själv plocka ur lampan, läsa på den och skaffa en likadan alternativt byta båda tillen som är lättare att få tag i. Macken brukar ha bra kvalitet och deras sortiment brukar täcka BMWs lampor ... "Kör före du så väntar jag där framme" |
|
|
Tack för Hjälpen NikkeP bytade lampa idag och det funkade utan några som helst problem. Betalade 15 kr för lampan på macken. Dock var lamphuset lite jobbigt att få ut men det gick utan några större problem till slut =) Autopower sparar massvis med pengar åt mig iaf och skönt att människor vill hjälpas åt utan att bli "rånade" av företag =) BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.