AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.701

Vill så gärna köpa!

Hej på er!

Jag sitter nästan varje dag och tittar på forumet och på blocket både gällande Bmw bilar till salu och diskussioner. Kan på rak arm säga att Bmw är min kärlek och har man en gång haft Bmw så kan man inte vara utan en resten av livet.

Jag har ägt ett par Bmw 3 -serien tidigare men i nuläget är man utan. Har länge velat köpa en E46 Coupé för att bara äga den under flera år framöver då det enligt mig är bland dom snyggaste modellerna Bmw tillverkat. Nu till mitt bekymmer som jag brottas med, har hittat en Bmw som jag blivit kär i totalt men jag har tyvärr ingen plats att parkera den på. För tillfället har vi en liten småbil jag och frun med grabben. Lite petig som man är så är tanken att bara JAG skall köra min Bmw och ingen annan så därav kan jag inte sälja lill bilen och ha Bmw som dagligt fordon.

Lite långtråkig läsning kanske, men jag kände för att förklara mig ordentligt och hoppas på seriösa svar om hur ni hade gjort.

Vänliga hälsningar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Varför har du ingen plats att parkera den? Var i Jämtland bor du? Trodde inte parkering var någon direkt problem där... =)

Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Klart du ska ha en alldeles egen BMW. Håller med dig att en e46 coupé är bland det snyggaste BMW gjort. Bara slagen av samma modells cab då :-)

Nu vet jag inte hur du bor men om du bor i hus med garage/uppfart borde du väl kunna få plats med BMWn längst in, eller till höger/vänster. Det går oftast bra bara viljan finns.

Om du har tänkt att ha den som finbil behöver du inte har mer än 1000-mil på försäkringen så det behöver inte bli så dyrt på den fronten heller. Beror även på vilken motorstorlek du fastnat för. Större motor, dyrare försäkring men det är väl oxå allt. Nåja, lite mer soppa drar den kanske men med lite åka blir det inte så farligt.

Reservdelar och annat är mer eller mindre samma rakt av. Bromsskivorna är större på en 330 än på de andra men dom är nog inte dyrare så det gör ont.

Tycker du ska slå till om du har råd (eller anser att du har råd...)

Niklas

Fransosen
Lite klumpigt av mig att missa parkeringdetaljen. Bor i hyresrätt där det endast ingår en uteparkering. Och jag vill inte ha den parkerad ute om kvällarna. Självklart sitter man och drömmer om det där huset med stort garage för 2 bilar och separat port :)

Fransosen: gillar skarpt slutet av din kommentar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.