|
|
|
|---|---|
|
hej tänkte om någon har nå bra tips eller samma fel som jag, har en bmw 320 e36 cab -94a å varje gång de regnar så rinner det in vatten längs dörrsidan ser ut att komma från backspegeln eller en bit ovanför, kanske är dörrlisten som blivit för gammal? eller finns det något vanligt fel som brukar vara på denna modell... har ingen aning... och nu ska de regna hela veckan så golvmattan börjar redan vara rätt blöt | |
|
Går fönstret ordentligt upp - om inte så inititera om rutornas läge. Hur man gör har jag tidigare beskrivet t ex här Länk /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
aa de går ända upp och då jag öppnar dörren så sjunker den ner nån milimeter å höjs igen då man stänger |
|
|
Ja, min ruta hoppar npg ner en centimeter eller så men går rutan "jämt upp" - dvs träffar den listen samtidigt både i bak- och fram-kant? Rutan sitter inte snett alltså? Annars kanske det är listen som är dålig. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| ska ta kolla på de imorron, inte märkbart att den sitter snett iaf men får titta närmare på det | |
|
Du kan läsa här under "Begagnatguiden" E-36 Cabriolet. Det finns dräneringshål i dörrarna...... MaBlo |
|
|
Jag kikade på en möglig e36 cab idag. Den var otät mellan sidorutorna och bakrutorna. Glipan vad upp till 1.5 cm högst upp mot taket. Är det sidorutan som måste justeras på något sätt? Då batteriet var dött/obefintlig (bilen har stått ca 1.5 år på bilfirman nu) så funkade inte sänkningen av sidorutorna när man öppnade dörrarna. Funderar eventuellt på att köpa bilen som renoveringsobjekt, men undrar bara om det är omöjligt eller enkelt att justera rutorna så att det blir tätt mot listerna och taket? |
|
|
Jag skulle säga att det går att justera rutornas "vinkel" (om allt är helt) men det blir nog ett pillrigt jobb att få dem rätt. Tror det står i Haynes mekarbok vilka mått man ska passa in. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.