AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.670

Kreditkort i stället för tankkort?

Sida 2 av 2
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Du gör väl så här, att du ansöker om kredit på ditt statoil-kort? Då får du ju i praktiken ett mastercard-kreditkort på SEB som är ett Statoil-kort. Enkelt va, du får rabatt (0,000,12 öre per liter eller vad det nu är) och du kan handla med det över hela världen och Sverige och alla bensinstationer oavsett om de heter bensinstationer, TankStelle eller petrol-station). Idag har du ett kort med platta siffror antar jag och det som jag har har då upphöjda siffror.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Nej,de är upphöjda siffror på mitt också, saknar bara mastercard.
Men nu kommer okq8 visa i stället vilken dag som helst, den vann med några fler fördelar än statoil :)

by the way, statoils stationer kommer framöver ha en kanadensisk ägare.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag har:
Statoil mastercard
Shell mastercard
OKQ8 Visa
Alla tre är gratis, så det skadar inte..

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ok, då har Shell också tagit bort avgiften, tidigare var det avgift på både Statoil och Shell men OKQ8 verkar har tvingat fram en ändring där...

___
//Ulf
852
Sörpan
325xi -02
Det finns 98 oktan på mackarna i Visby.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Kort med årsavgift måste inte vara värdelösa. Man måste ju analysera vilka individuella behov man har och sedan försöka välja det för mig bästa kortet.
För mig är Eurocard Platinum klart ekonomiskt. Trots relativt hög årsavgift så tjänar jag igen den ganska snabbt eftersom det kortet har vissa förmåner som jag har behov utav.
Som bonus tycker jag att detta kort har gett mig viktiga fördelar några gånger i kritiska situationer, fördelar som jag sätter mycket högt värde på.
(Men jag spelar inte golf, så hole-in-one-försäkringen kommer jag nog aldrig att kunna utnyttja!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.