|
|
|
|---|---|
| Vid acceleration/belastning har jag fått ett dunkande ljud från drivlinan. Först trodde jag det var bakaxeln, men det låter mer från mitt under handbromsen/mittkonsolen. Lite dovt trummande, inte metalliskt. Har hört om nån Hardyknut eller skiva, kan det vara den? | |
|
Har haft likadana symptom på en e32:a jag ägt för många år sedan, felet var då ett utslitet stödlager till kardanen, gissar på att det är samma fel på din bil. Förhållandevis billigt och enkelt att byta, frånsett nertagning av avgassystemet som väger bly. Lycka till!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
låter som mitt problem :-) Länk //David Mitt åkdon: Länk |
|
|
Hej! Jag har okså lite burr!! i drivningen så nästa vecka ska jag lämna in bilen på felsökning hos en lokal bilmek.Tidigare i dag fick jag hjulen balanserade det blev mycke bättre,30 gram fel fram o 20 gram bak. Med däck killen gillade inte mina Korea däck han sa att dom var skit. Men vad ska man göra?byta däck har jag inte råd med nu och för -övrigt så är dom inte gamla o mönster finns det gott om kvar. Återkommer när jag vet vad driv burret! kommer i från. |
|
| Ok, tack för svaren. Jag chansar lite på stödlagret, lät så när jag snackade med BMW. Beställde ett st. orginal då jag läste i ett annat inlägg att Scmiedemans inte skulle vara bra. J-a prisskillnad iof, 495 mot BMW orginal för 1645... | |
|
Hej! Lämnade bilen på felsökning i dag för att kolla upp drivlinan. Bil mekanikern ringde o sa att han hittade inget fel varken på drivlinan eller framvagnen.Men han trodde att däcken var boven i dramat!Däcken är av märket Nexan från Korea.Han nämde hur känsliga BMW 7 serien är för dåliga däck även däckkillen som balanserade tyckte att Nexan var skit. Är det värkligen så skänsligt?Har aldrig haft en bil som betätt sig så här någonsin. Vilka däck rekomenderas till E32 740i? Läste i en tråd att det är lite svårt att hitta nya i 225/60R15 nuförtiden. |
|
|
Det var stödlagret mitt på kardanen. Gummit var i princip i två delar så var gång jag dragit på har axeln levt sitt eget liv. Jätteenkelt att byta som sagt, förutom att plocka ner avgassystemet, värmesköldarna och hela kardanen. Men själva lagret var bara att knacka bort efter att ha delat kardanen på mitten. Tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.