AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.509

Djup bagageutrymme e91 2009-

Hej allihopa!

Har efter några års uppehåll bestämt mig för bmw igen.

Vi vill köpa en 320d touring 2009 och frammåt.
Har nu läst alla trådar jag kan finna och har fortfarande ett par frågor återstående.

1. Kan någon vänlig själ mäta sitt bagageutrymme är i huvudsak nyfiken på djupet och då menar jag där baksätets ryggstöd lutar som mest och fram tom bagageluckan, det jag vill komma fram till är om barnvagn modell:emmaljunga nitrocity får plats på högkant. Måtten är: 85*57*47 (längd*bredd*höjd) det är alltså måttet från ryggen på baksätet 57 cm upp och bakåt mot luckan i samma höjd. Behöver ha den på högkant för att även 2 fransk bulldog ska få plats (hund modell mindre)

2. Finns det några öglor i bagageutrymmet så man kan spänna fast barnvagnen?

Tack på förhand, är inte intresserad av en 5 serie istället eftersom den blir dyrare.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Köper man verkligen bil efter barnvagnen?
Verdi
Vi har en Emmaljunga nitro city i en E91:a. Men vi lägger in den liggande på tvären. Då får inte mycket annat plats. Få in den på längden tror jag är omöjligt mer eller mindre.

Ska du ha hundar där så köp en liten bur så kan ni packa över buren också. Då är det nog lugnt om hundarna är små.
Verdi: tack, menar du att barnvagnen står på alla fyra hjul? Har du sitt eller liggdel monterat när du stuvar in barnvagnen? Om du har möjlighet så vore jag oerhört glad om du ville prova om den går att baxa in när den står på sidan samt om det går hur mkt plats finns kvar?
Ja det är en tanke som slagit mig med, en lågbygd modellanpassad bur som ger samma bredd och djup åt övrig last men frågan är vad prislappen blir på en sådan..

Lus: nej i sådant fall hade jag behållt våran saab 95 men har ju 2 hundar som vill följa med ochså, vill gärna inte ha dem inne i 'kupe'n'
Verdi
Ja, vi lägger in den på alla fyra med liggdelen monterad. När vi ska packa mycket tar jag bort de stora bakhjulen på vagnen och insynsskyddet som tar en del plats. Men är det bara vagnen så är det bara att vika ihop och lägga in. Passar perfekt.

Nej du. Tänker inte provpacka få skulden om det skulle bli nåt tokigt. ;-)

Gör som vi gjorde. Ta med vagnen till en BMW-handlare och provlasta i de olika modellerna. Det är enklast och säkrast.
Ja om det ändå vore så enkelt, har inte fått hem vagnen ännu nämligen och vill handla så fort rätt bil dyker upp. Vi kommer förmodligen vad vi än väljer för bil att bli tvungna att plocka bort liggdelen och förvara den i baksätet eller lämna den hemma "har en bilstol som går att klicka i vagnen" tack vare hundarna så är ju mest nyfiken på hur det går utan liggdelen monterad. Insynsskydet kommer förmodligen ligga i garaget hela tiden då det äter upp en del plats.
Hur gör ni andra med era hundar? Har ni burar eller grindar eller kanske rentav stuvar in dom i bagaget?
Verdi
Boka en provkörning hos BMW och åk till typ babyproffsen där de har en utställningsvagn. :=)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
När jag har kört fullastad bil, 5 pers och packning har hunden suttit fram på golvet. Trångt för den passagerarens ben men det har ändå fungerat. Hunden ska inte vara allt för stor, men vår 35 kg hund fungerade i alla fall.

Avstängningsbar airbag är ett plus med denna lösning...

Med två hundar i bagageutrymmet finns väl ingen plats för någon vagn så då måste de väl in i kupén? Eller det beror ju såklart på storleken på hundarna, vad har du för sort?

Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Såg nu att du skrivit hundras, fransk bulldog. Enligt bilderna på google får ju en sån lätt plats på golvet fram, kanske båda rentav?

pew

325iA Cabriolet -90
Skaffa takbox till vagnen så är problemet löst ; )

Kompisen hade denna till fjällen på sin Volvo V50 med både vagn skidor och pjäxor i.
Länk

Finns ju större boxar också men denna borde sitta ok på en E91 utan att se för klumpig ut.
El
89
El Toro
320d E91
Som nybliven tvillingförälder kan jag säga att E91 funkar även för tvillingvagn, Emmaljunga Twin Nitro, men då med Takbox till. Liggdelen av barnvagnen i bagaget och chassit i takboxen. Det är inte varje dag man har barnvagnen med sig heller, det funkar rätt bra faktiskt.

Lus: är du samma Lus från Alfapower???
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
El Toro, bara om du är samma El Toro som vanligt :)
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
Kan rapportera att djupet är ca 94cm och bredden (mellan hjulhusen) är åxå 94cm. Har en Emmaljunga City cross med måtten 89x60x47 och den kan man rulla fram och tillbaka ca 1dm när den står på hjulen längst in. Öppnar man glasluckan kan man peta ner ett gäng matkassar bakom (mot bakluckan)

Ja det finns öglor i lastutrymmet samt två st infällbara krokar att hänga matkassar på, plus ett fack till höger med nät där systemkassen passar perfekt ;-)

Tack för alla svaren! har bestämt mig för att köpa så fort ett bra objekt dyker upp, får helt enkelt hantera "problemen" efterhand. men tackbox känns lite overkill.
El toro måste verkligen gilla sin bil :)

Gillar facket till systemkassen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.