|
|
|
|---|---|
|
1. Hej, min BC knapp för färddatorn är sönder,tänkte byta ut spaken och undrar om det passar från vilken annan e39 som helst eller måste det vara ett spec nr? Fick höra att det ska va det så jag är lite osäker. ______________________________________________________________________ 2. En annan sak är att det händer mig ofta att jag har i handbromsen i när jag ska köra iväg med bilen, är det farligt? För jag upplever en sorts lagg i drivlinan efter det som att den hackar när jag släpper upp kopplingen, men efter några körningar så blir det "normalt" igen... ______________________________________________________________________ 3. Och en tredje sak, tänker på min växelspak, har svårt att lägga i 5ans växel, det blir som ett stopp när jag växlar från 4 till 5 eller från 3-5. Måste ta i för det ska gå igenom och sen går den lungt i växel när den går igenom det stoppet. (Det känns som om man lägger i backen sånt motstånd blir det) Detta är både när den är kall och inte, kan lägga till att det inte alltid är så det kommer och går? Är det oljan som jag behöver se över? ______________________________________________________________________ Har laddat med dessa frågor ett bra tag nu hoppas ni orkar svara på dem. TACK!. | |
|
Som svar på fråga 2: tror inte det är särskilt bra att åka med handbroms i eftersom det lär slita ut den väldigt snabbt. Någonstans är det ju ett fel eftersom bilen inte går som den ska, lägg hellre pengarna på en felsökning än att byta handbromsbackar stup i kvarten! Fråga 3: någon med mer erfarenhet får gärna rätta mig men låter det inte som att vi kan ha en sliten koppling som ger upphov till felen i fråga 2-3? |
|
|
Kan ju stämma, känner att kopplingen är hård när man trycker in den, men sen när man piskar bilen typ 160-200 km/h så blir den mjuk kan det va nått med kopplingen att göra? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.