AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.785

Org katalysator vs Racekat

Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Hej!

Jag har en bmw m3 e36 -94 som jag precis plockat ner avgassystemet på, frågan är då hur blir avgasvärdena på besiktningen om jag nu väljer att bygga ett 2 > 1 från grenrör och bakåt i 3" istället med racekat för å spara pengar? 100 cells kattarna som finns ute nu är ju godkända men frågan är dom räcker till ?

tacksam för svar!
Inga problem. Bara att bygga på. Du behöver inte vara orolig för det. Tänk bara på placering av lambda. Har du 2 eller 4 lamdor på denna totalt?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Bra sätt att tappa ett par hk detta.... Nu kommer jag inte ihåg var jag såg dynograferna var de garaget? Var väl 5-10hk man förlora när de byttes till racekattar på en M3 e36!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Men om du ska bygga ändå så ska du tänka på vart du drar ihop rören till ett. Det avgör hur motorkaraktären blir, besök rejsa.nu så kan du få bra hjälp att räkna fram vart Y-et ska sitta!
Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Hoj!

Tack för svar!

2>1 röret behöver vad jag tror gå ihop precis mot katten för att bibehålla trycket som motorn behöver, med andra ord 2,5" som org är från grenrören sen övergå till 3" mot katt och bakåt, detta borde funka tror jag men jag kan ju ha fel?

Lambdorna bör ju sitta på varsit rör och ifall det är ett singel rör lär väl lambdorna sitta en bit ifrån varandra?

De 2 främre på var sitt rör. Efter katt fick jag själv göra eget hål till den ena pga ett hål i katten. Placerade det c:a 30 cm efter katt. Värdena hur bra som helst i besiktning osv.

Lycka till
Ba
12
Banzified
M3 e36 -94
Hehe

Ja tack för svaren :) men jag gick och kostade på mig mellandelen på schmiedmann.se nätta 3832:- men men de ska väl iaf hålla ett bra dag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.