|
|
|
|---|---|
|
Idag uppstod ett irriterande fel på morsans 523i -96. Bilen vägrar starta när den är driftsvarm, får bilen svalna några timmar startar den direkt. Någon som kan komma med en kvalificerad gissning? Vart ska man börja felsöka? Borde vara motorelektroniken som spökar. Standard fel ? är inte så hemma på e39. Är detta något som är enkelt att åtgärda, kanske någon tempgivare? Tacksam för tips. I mina ögon ska såna här fel inte inträffa på en så pass ny och dyr "kvalitetsbil". Jämför med min tidigare bruksbil, Nissan terrano -88, som i trogen tjänst sen 1997 aldrig vägrat starta. Under dessa år har Nissan gått ca 10 000 mil, mätarställningen vid försäljningen var ca 21 000mil, BMWn har gått ca 8000mil totalt. BMW är tusen gånger trevligare att köra men driftsäkrare? -Nej, inte enligt min upfattning. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett fel kan vara att bränsletrycket är för högt ett annat att returledningen genom tryckreglerventilen och tank är igensatt eller knäckt.Uppgifterna kommer från rephandboken under rubriken störningsdiagnos insprutning. Kan mycket väl vara en felaktig givare, eller kärvande luftmängdmätare tex. en uppkoppling mot ett diagnosprogram för att se eventuella felkoder är nog att rekomendera. MVH Hasso |
| Är bilen manuell eller automat? Är den automat KAN det vara en sensor i lådan som behöver bytas. Allt enligt en BMW-mek. | |
Paap Reeder |
Hej! Jag skulle gissa på att "resttrycket" i Din bensinledning försvinner för snabbt. Det p g a att backventlien i b- pumpen krånglar. Läste just angående min 750 att det var mycket viktigt att trycket höll sig så pass att den efter 20 min efter att man stängt av motorn ej fick sjunka mer än 0,5 kg, detta just för att undvika ånglås samt de besvär du relaterade. MVH /// Paap Reeder |
| Felet var en defekt vevaxelgivare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.