|
|
|
|---|---|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
Hej skulle fälla in den elektriska dragkroken idag för att imponera på svärfar och det gick ju naturligvis inte.... väl hemma efter diverse inte här lämpliga kommentarer så startade jag den ångestfyllda problemsökningen är kablarna till bakluckan av och det påverkar? är det vatten i hjulhusbaljan som dränker nån elmodul? är jag 15.000 fattigare? (nydragkrok?) hmmm.. kontrolllampan på dragkroksknappen blinkade ju grönt.... men vänta nu (efter 20 min) tryckande på knappjä%&&ln.. och en timmas forum letande adaptern till släpkontaken kanske inte får/ska sitta i.... yes... nu fick jag grönt konstant ljus men det bara klickar och kluckar där under och sen blir lampan röd/blink röd låsningen verkar inte släppa... håller in knappen med en träpinne så jag kan ge kroken ett par ordentliga kicks från sidan åt det håll den skall fällas in och se där, då lossnar låsningen och kroken går att manöverera igen antar att nån låsbult satt ordentligt fast.... kort sagt ni med elektrisk dragkrok glöm inte ta bort adaptern till släpvagnskontakten om ni har en sådan dvs se till att ni har fast grönt sken på kontrolllampan och motionera kroken regelbundet, det kommer jag att göra efter denna dag |
|
Farsan motionerade sin dragkrok ofta(varje gång han öppnade skuffluckan i princip) under garantitiden...det gick åt h-vete till slut. Det "knäppte bara till" efter en tid utan att den fälldes ut... BMW bytte hela dragkroken på garanti(dvs dragkroken fallerade inom två år)! Mvh Janne. |
|
| Jag tror BMW har utvecklat funktionen på nyare bilar: lampan lyser rött så fort man försöker trycka in kroken med adaptern på, dvs det går inte att överhuvudtaget få rörelse på kroken med adaptern på. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
det faktiskt bara nu i helgen efter tvätt som jag tänkte att nu var det ett tag sen jag "motionerade dragkroken" tryckte på den blinkande gröna knappen och den första tanken var "vad i h#¤%&e nu då" innan jag än en gång kom på att "just ja bort med adaptern" bra om man då ändrat till rött sken på nyare mod om adaptern sitter i såg även i nån tråd att det var att ett litet plastdrev som kunde gå sönder och då funkar inte utfällning/infällning |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.