|
|
|
|---|---|
|
Som rybriken lyder... klantig som man var så lämnade man batteriet i bagaget under vintern när man ställde bort den. Nu när man ska ha igång den för sommarn igen så kan ni ju räkna ut vad som hänt.. bilen låst och slut ström! Kan ju öppna framdörrarna med nyckeln men tar mig inte in i bagaget. Hur ska jag göra för att få mig in i bagaget där batteriet sitter? | |
|
Ehm, kan du inte fälla ibak så du kommer in i skuffen? :P |
|
|
När jag tog ut mitt batteri i vintras och skulle in med det för någon månad sedan hade jag samma problem. (Trodde jag). Nu har jag E46 modellen. Vred nyckeln åt höger och inget sker. Vred åt vänster. C:a 1 cm tar det emot lite grann. Vrider då till lite grand efter motståndet, så öppnades bagaget. Har du prövat att vrida åt vänster också? |
|
| har du inte en pluspol under motorhuven? | |
|
kan inte vrida nyckeln åt något håll alls är precis som om de vore ett annat lås där bak :s De enda jag har bakanför baksätet är en skidllucka sen är det plåt allting.. :S |
|
|
När jag gjorde liknande tabbe så öppnade jag bara huven. Och kopplade ett batteri till pluspolen där. Klart =) |
|
| Klart! får väl testa det under huven i morgon, blev så småstressad i strdens hetta och taggad som man var att få titta till den inför sommaren så då fanns inte det alternativet i skellen.. finns inte tillgång till belysning där den står just nu sen kanske inte grannarna uppskattar om ett billarm startar den här tiden :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.