|
|
|
|---|---|
|
Som rubriker lyder. Min e34 -90 har en m20b20 med pajj topp. Men har fått tag i en en m20b25 istället passar den rakt av med samma insug samt databoxar som sitter i bilen redan? Altså som hör till m20b20?. Tycker tändningen sitter olika på dom men det kanske inte spelar någon roll?? Tacksam för svar. | |
|
Ja, så länge den inte suttit i en E30. Då har du lite mer pyssel framför dig. Från en femserie går det bra att byta. ///BMW - Was sonst! |
|
| Okej men hur är det med data boxen då behöver man byta den då? tänkte en större motorn vill väl ha mer bensin? Eller är jag helt ute å cyklar? Är det bara så att man kan stoppa ner på en gång? Min bil är en E34 och bilen den satt i är en E34 | |
|
Det är ju bäst om den får boxen den är avsedd för men det går att kör med den andra också. En kompis gjorde det utan problem. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tändningen ska sitta på samma ställe (fördelarlocket på framkant av topplocket) annars är det ingen B25. Kommer motorn från en 3serie funkar den inte alls, det är andra infästningar för motorfästena på blocket, motorer från 5serien har infästningar för båda. Kolla att motorn har givare på remskivan till vevaxeln (om din motor har det) Det finns motorer som har givarna i växelådan, och en helt annan styrbox, då blir det mycket jobb att få dit det. |
|
|
Jo motorn hasr suttit i en E34 det vet jag. Såg nu att tändingen sitter på rätt plats men motorn stog snett på bilden därför trodde jag att det såg galet ut. Ska kolla upp om det finns nån givare vid remskivan till veven. Boxen medföljer med den nya motorn tänkte mäst bara om man skulle idas byta den. Vars sitter det om man får fråga det JohanE |
|
|
Boxen sitter ovanför handskfacket. Skruva loss den svarta plasten där så ser du den. Boxen sitter med tre skruvar, storlek 8 eller 10 har jag för mig. Får du boxen med så är det ju lika bra att byta den. ///BMW - Was sonst! |
|
|
ahh okej tack då byter man väl lika väl den med på engång. Dom som kan mkt är det mkt att göra att byta svänghulet från en manuell till en automat? |
|
|
Inga problem att byta från svänghjul till startkrans. Kolla i motorrummet innan du river hanskfacket, på polarens 525a satt styrboxen i en låda i motorrummet. |
|
|
Ja kolla motorutrymmet. Jag tänkte E30. My bad... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Okej jo ska kolla upp detta tack för all hjälp killar. Ni vet it av nån automat låda till e34 som är i bra skick? den som sitter i växlar så hårt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.