AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.753

Få 'Gör-det-själv' tips om e24 under 'Mekartips' på Forumet!

Ärade instresserade,

Vill uppmana till att lägga in mekartips under forumets del "Gör-det-själv" och "Mekartips"

Det finns inte ett modellspecifikt tips! Så kan det väl inte vara....? =)

För en annan som inte har så mycket koll skulle detta vara guld värt! Jag inser och förstår att många av tipen skulle kunna delas med andra modeller och karosser....men skriv det då! det vet ju inte jag! =)

När ni gör något som kan vara värt att dela lägg upp det då på Forumet!
Jag vet att många av er redan nu skulle kunna inspirera och lägga upp grejer där....

Åtminstone jag skulle bli tacksam - och fler med mig är jag rätt säker på!

MVH
Gustaf

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Som du säkert redan har listat ut så är E24 i princip en 5-serie i finkostym. Tidiga bilar bygger på E12 och sena (-83) bygger på E28. Mekaniskt och chassiemässigt är det mesta identiskt när vi pratar CSi. M635 är gissningsvis mycket lik (identisk?) med M5 men det får någon kompetent person bekräfta (eller bestrida).

Själv älskar jag E28ans balans och uppförande när man provocerar den, extremt lättkörd och förlåtande (har haft 3st). Därför kändes det självklart att sikta på en E24, då de ju dessutom är fantastiskt läckra utseendemässigt. Jag gillar förvisso E28 (med M-kjolpaketet) men E24 är ju nåt helt annat. Dock anser jag att även E24 kan göras ännu läckrare, vilket jag ämnar bevisa (för mej själv om inte annat).

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.