|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Råkade skicka i 2an istället för 4an när jag pressade min bmw e46 328 ganska bra (jag vet jävligt korkat). Iallafall så har jag gjort ett komptest utan några fel, allt verkar vara i sin ordning. Jag har också haft bilen inne på diagnos och cylinder 6 misständer. Jag antar att tändspolen är slut då bilen går som vanligt när den är kall men så fort den kommer upp i arbetstemp går den inte på alla cylindrar. Bilen har börjat "Ticka" lite och ljudet ökar med varvtalet. Tror ni att ventilerna fått sig en smäll men fortfarande är täta eller vad är det som tickar och hur fixar man det? Har läst om andra som råkat övervarvat och jag måste haft en himla tur? Kan det verkligen gått så bra att jag inte krökt en ända ventil m.m? (Ska naturligt vis kolla upp det mer noggrant men har inte haft tid) tack för seriösa svar! | |
|
Jag skulle läsa denna länk Länk //D |
|
|
Har för mig att jag har läst att någon del av oljepumpen kan gå sönder om man varvar mer än vad oljepumpen är anpassad för från början (läset på E46Fanatics forum). Bör väl gälla alla M52/M54. Har ingen källa direkt, men går säkert att söka fram något. |
|
| Råkade få i 1:an i stället för 3:an på en Golf en gång...svänghjulet sprack! Mvh | |
|
Kanske kan vara något: Länk Länk Länk Länk Länk Men borde ju varna för lågt oljetryck om muttern har släppt på oljepumpen. Lönt att kolla upp oljetrycket kanske? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.