|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Jag hoppas någon här kan hjälpa mig att besvara några frågor angående 523i E61. Har aldrig ägt en Bmw så det är rätt nytt för mig. För det första har jag en Audi Avant A4Ts -06 och ska nu får en familjemedlem till och har en kille som är intresserad av att byta sin 523i E61 mot min Audi. *Är Bmw stor nog för barnvagnar/barnstolar jag är själv 198cm lång å upptäckte att Audin kommer att bli trång med barn? *Läste lite om att avstängningsbar airbag inte är standard i dessa. Vet någon vad det kostar att koppla bort den? *Vet någon vad det kostar att montera en dragkrok om man skulle vilja ha det? *Såg att någon här på forumet hade fått en slags produktlista om utrustningen på bilen? Tacksam för svar till en bmwnybörjare. | |
|
Hej har 1 barn i nu läget som sitter bakåtvänd i baksätet. Man kan ha en mindre barnstol i framsätet ,eller en framåtvänd bakom dig som förare utan större problem. Barnvagn får man lugnt plats med 2 st stora Brio bredvid varandra + lite väskor o dyl. (Har provat) Airbagen kommer tyvär inte som standard. Frågade för min 1-serie tidigare o det kostar ca 5000:- att koppla ur airbagen fick ingen exakt siffra (ville inte ta reda på det vidare). Angående dragkrok vet jag inte säkert men ca 6000:- ink montering skulle jag tänka mig. Utrustningslista kan du skriva reg nr på: VIN decoder utrusningslista, i kategorin samtliga BMW modeller. Skulle dock försöka hitta en bil med den utrusningen man vill ha. blir dyrare om man ska eftermontera allt. MVH/ Hasse |
|
|
Tack för svaren Hasse! Jo det smidigaste är att försöka få all utrustning på en gång. Det är ju bara det att jag har fått tag på en som har en fin Bmw å är intresserad av att byta. Kroken kan jag kosta på. Får väll ha barnet i baksäte annars,kanske är jobbigt när man åker själv fast det har jag ingen erfarenhet av efter som det är första barnet. Har du någon uppskattning om hur soppaförbrukningen ligger på dessa bilar? Mvh Fredrik |
|
|
Kan va jobbigt i längden att ha ett barn ensam bak, dock inte omöjligt. angående förbrukning Bränsleförbrukning, blandad körning: 8,7 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 6,7 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 12,1 L/100KM Ta det med en nypa salt, alltid svårt att komma ner i deras angivana förbrukning. |
|
|
Jag har alltid haft våra tre barn bak och sällan haft problem med det, oavsett ålder på dem. Vi verkar vara av samma längd och det kan jag säga om baksätet är att om 523:an du är intresserad av har komfortstolar så blir det trångt om benen bakom dig. Det går, men det blir precis. Utrustningslista kan du få av närmaste ÅF, alt från några av dem på forumet som jobbar med BMW. Räkna med 9,0 - 10,0 i blandad körning beroende på hur mkt stadskörning du kör. Ute på landsvägar är det inga problem att gå ned till 8,5l/100 km. ---- BMW CS #6212 |
|
| Skriv reg-nummer så får du en utrustningslista rätt fort. | |
|
Ja min längd ställer till det ganska mycket om någon ska sitta bakom. Ska man komma ifrån det lär man väll skaffa sig en V70 med dom är ju ganska trkiga ;). Jag fick info om utrustrningen på bilen: Om det är bra eller om det är standard för att vara Bmw har jag ingen aning om. XGP 276 Chassinummer WBANL31020CM81829 Typkod NL31 Typ 523I UL (EUR) E-modellserie E61 () Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N52 Cylindervolym 2.50 Motoreffekt 130 Motor HECK Växellåda MECH Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2005-11-02 Extrautrustning S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S386A DACHRELING Takreling S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S464A SKISACK Skidsaeck S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Hastighetsreglering S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Bruksanvisning svenska S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Halvljusautomatik-koppling S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Serieutrustning S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S2RAA LM RAEDER TRAPEZSTYLING 134 BMW LM-fälg Trapezstyling 134 S4ALA INTERIEURLEISTEN TITAN DUNKEL Innerprydnadslist Titan mörk S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska |
|
|
Någon som kan besvara på några frågor? Vad betyder: 1: S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. Enligt killen som har bilen finns det ej navigator. Men det här är kanske nått helt annat? 2: S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD Betyder det att man kan spela dvdskivor i bilen? Dvd mp3? 3: Hastighetsreglering Det sa han inget om att det fanns men reglerar den hastigheten till bilen framför? 4: Sen står det i annonsen att den har regnsensorer,multifunktionsratt men det står inte med i listan? |
|
|
Dom två första punkterna är nog att bilen är förberedd för DVD-baserad navigation. Hastighetsreglering är samma sak som farthållare. Tror inte den skulle ha mer avancerad funktion då bilen i övrigt är "standardutrustad". Advantage ------------- 12.000 Stöldlarm Takrails Dryckeshållare Skidsäck Farthållare med bromsfunktion Comfort ------------ 36.000 Armstöd fram PDC Xenonstrålkastare Klimatautomatik med utökad funktion Läder Dakota Regnsensor och multifunktionsratt antar jag är standard. |
|
|
Förra ägaren till min bil hade monterat på dragkrok i efterhand. Tror han sa att det gick på runt 10.000. Man måste programera om bilen för att få det att funka med lampvarning osv. Att tänka på med barnstolar är att det inte finns några öglor att fästa spännremmar i utan det smidigaste är stol med ISOfix. Nackdelen är att de är större och dubbelt så dyra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.