|
|
|
|---|---|
|
Vad behöver man för att få rutorna skinande rena! Vilket putsmedel och trasa? /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin | |
| Ett vanligt fönsterputsmedel gära med ammoniak går bra. Eftertorkning på ett gammalt beprövat sätt, tidningspapper. Jag gissar att något i trycksvärtan gör att det blir så j.. blankt. Kanske någon annan som vet. | |
| För att få renast ruta så rekommenderar jag att du använder mirakeltrasa eller vad dom kallas... Putsade mina rutor med den förra veckan, kompisen slog i huvudet i rutan då han trodde den var nere =) då är det rent! | |
|
Ok jag har mirakeltrasor! Ska jag ha en till och torka blött med och en till att eftertorka? /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
Har ej provat själv. Men vanlgt vax skall fungera bra. Mvh Henrik. |
|
|
Här ett bra tips! lite diskmedel i en hink med ljummet vatten, rengör rutan med svamp....torka rent med TIDNINGSPAPPER! Klockrent....jag lovar. *Best Man Wins* |
|
|
argh! lite för snabb där....såg inte att APPCON's inlägg... ;) *Best Man Wins* |
|
| Morgontidningen kan man slösa med det ger toppenresultat. Man blir dock lite svart om fingrarna. Prova får du se, det är ganska billiga "trasor". De flesta fönsterputsmedlen brukar funka. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kan bara tillägga att min Sambo har en överväldigad förtroende för mirakeltras användandet:)) Funkar. Men ska enbart användas med vatten,trasan förstörs om man har nått medel i enligt ovanstånde. Enligt en glasmästare så blandar de tavelkrita i vatten och putsar med,frågade en gång när jag böt ruta på nån bil, och tyckte det blev väldigt lätt, rent och snyggt. MVH Hasso |
| Hejsan Jas!! Använd mirakeltrasor, bara med vatten,när du tvättar dom i maskinen får du bara ha tvättmedel aldrig sköljmedel,fönsterputs får man bara en hinna av värdelöst tycker jag.Vileda säljer en trasa som heter Microclean den är den bästa./Lotta | |
|
LCD-skarm spray, (kopes i databutik) och Lux mirakeltrasa. Ocksa till alla "displayer" i bilen. Dyrt men bra. |
|
|
Är det fler än jag som har problem med en grådaskig hinna, som lägger sig på insidan av framrutan titt som tätt? Tar man en trasa och drar över rutan kan man klart och tydligt se skillnaden. Kan det ha något med klimatanläggningen att göra månne? |
|
|
Det förekommer i alla bilar! Föroreningar i luften, avgaser, däck och olja mm i en finfördelad dimma. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
Lotta: Hittade inte Microclean, bara Vileda Microfibre Plus. Nån ny variant enl förp, tämligen slät kvalite. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
Kan ingen uppfinna putsningsfria rutor.......? mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
| Jas:Nu har inte jag handlat trasor på länge så jag vet faktiskt inte själv att det kommit nya,men det stämmer att den ska vara slät (och tunn),den låter bra kanske skall kolla efter en ny igen fast jag e nöjd.Det finns så många trasor på marknaden men dom är olika knutna./Lotta | |
| Jas!!Glöm inte att ta med en hink med vatten så du kan skölja upp trasan i mellan åt hela tiden./Lotta | |
|
Det ska vara en kvinna när det gäller råd att putsa rutor, tack! (Alltså, inget nedsättande, tvärtom) Det verkar som du känner till att jag inte har rinnande vatten i garaget ;-) /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
| Jas!! Varsågod! | |
|
Har nu testat nya Vileda Microfibre Plus! Vilken trasa, myche bra, bäst resultat tycker jag man får med den torr. El torka en gång med den våt och när rutorna är torra ta en torr trasa en gång till. Extremt tidsbesparande jämf med vanlig fönsterputsmedel. Putsa bak och framruta är nu gjort på några min totalt. Tack Lotta för tipset. /jas Våld är den odugliges sista utväg. Isaac Asimov (1920 - 1992)/Stiftelsetrilogin |
|
|
KBM miljöprodukter, Länk har marknadens bästa trasor. Vet inte om de säljer till privatpersoner. Ingen personlig koppling till KBM, bara nöjd användare. Procura cura para to locura |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.