AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.516

Helt ny fönsterhiss, eller reparationssats?

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tjenare. Håller på att ta itu med fönsterhiss-problemet. Har äntligen fått ut hela mekanismen, och man ser att den är trasig. Kablarna har hoppat ur, samt den kända "nivåreglatorn" har släppt taget om kabeln.

Länkar lite bilder så ni kan se!
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Kollar då på en reparationssats, då jag gärna undviker att köpa helt ny regulator :/

Tror ni den här fungerar? Länk? Är den lätt att installera? Bra mycket billigare än en helt ny regulator.
Ba
803
BaNaN85
BMW 325ti - 01
Har köpt ett liknande kitt från ebay, gick ganska lätt att byta när man väl börjat pilla
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ok, trevligt! Följde det med instruktioner?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Beställde hem en sådan här igår Länk men idag så ringde de och frågade mig om jag verkligen skulle ha en manuell. Tydligen var satsen för en manuell fönsterruta med vev.
Jag tänkte att jag kunde ta av själva motorn från fönsterhissen, då den funkar bra, och sen bara sätta över till en sådan här Länk

Tydligen skulle inte det gå? Visste inte ens att det fanns vevrutor till E39...
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Provat bildelsbasen tex?

Länk
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ja, men jag menar kan jag inte ta MOTORN från min fönsterhiss, och sätta på den tomma motordelen på den här? Länk
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ångrar mig. Öppnade min trasiga, och de ser inte ut att att passa ihop.
Segt att behöva köpa helt ny regulator när det elektriska i min fungerar bra...
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Känns som jag spammar min egen tråd väldigt mycket...

I alla fall, hittade den här på Schmiedmann, och det verkar vara precis vad jag behöver Länk
I mitt fall tar jag bara den gamla motorn och för över på den här som jag länkade.

Men frågan är om den inte finns billigare på Ebay? Blir typ 800 med frakt. Hittar ingen på Ebay, bara för manuella hissar med vev. Någon som kan försöka hitta en billigare än Schmiedmann?

Känner mig jobbig nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.