|
|
|
|---|---|
|
Försöker förstå hur svenskar får BMW Apps i sin bil. Det finns något som heter BMW Online, S0165, som kostar 0 kr. Inga krav på annan utrustning heller. Mystisk. Amerikanerna tycks köpa BMW Apps för X antal dollar, men i konfiguratorn finns ju inte ens något sådant. Är det helt enkelt så att det är något som följer med Nav Prof och inte kan fås på något annat sätt? | |
|
Länk |
|
| "Kräver extrautrustningen Apps" står det. Suck. Hittar inget sådant i konfiguratorn. Får gå på jakt på de andra ländernas konfiguratorer. | |
| BMW UK: 6AL, BMW Live enables access to selected online content via the active bluetooth data connection to your mobile phone. | |
| Har fortfarande inte fattat hur man får in option 6NR i sin beställning... Får väl jaga säljaren om detta också, men fasenvad mycket lättare det hade varit om man haft en teknisk hotline till BMW för att lösa alla dessa frågor BMW åstadkommer med sin kryptiska information. | |
|
I marknadspapper från BMW 2010 står det: The following optional equipment is also required to enable the ordering of option 6NR: − Navigation system – BMW Professional Multimedia (option 609). − Bluetooth telephone preparation with telematics (option 633). − USB audio interface (option 6FL). − Telephone USB audio interface (option 6NF). 6FL vet jag inte vad det är (vi har 6NH och 6NK i Sverige) men 633 har vi definitivt inte (troligen en del av Assist). Eventuellt är 6FL den lägsta nivån av FL/NH/NK och ingår i 609. Troligen är det så att det är en äldre och något dyrare lösning motsvarande 6NK+smartphone integration. |
|
|
Vad menar du? Det är ju bara att lägga till Apps (6NR). Det finns inte i konfiguratorn på nätet men finns när du beställer bilen. |
|
| Sida två ur min specifikation: Länk | |
| Okej, tack :) | |
| Vad tror du om hastighetsinformationen, fungerar den bra? Grejar den tilläggsskyltar och tider? Har ju en Bobrik idag som kan allt det. | |
| De som har den på andra modeller säger att den fungerar helt okej. Bobrik fungerar ju inte på tillfälliga hastighetsändringar heller vilket är den största faran för körkortet i min mening. La till den mest som en kul grej när man ändå la till HUD dock. | |
|
Jag funderar också på det. Inte minst för att få mer i hud:en som sagt. Undras om "fullfärg" på hud betyder samma sak som i sex-serien? Det finns ju bilder (inte BMW) i trådar som antyder det. Å andra sidan än nav-delarna av hud betydligt mer återhållna i BMW:s bilder. Kolla: Länk Å andra sidan hottas ju saker upp nu för F31 då kanske kanske. |
|
|
Den är lite mer avskalad i F30. Länk |
|
|
Hoppades att den bilden var antingen med business nav, någon slags enklare inställning av visningen, "gamla" versionen för F30 eller helt enkelt inte en bild som visar "max", men du har kanske rätt i att den bilden visar allt. Skulle den ute visa rätt fil etc? Har för mig jag sett ett mellanting mellan din bild och min. |
|
|
Den här videon är visserligen för femman, men den visar både en HUD som ser ut som i bilden du postade plus lite mer avancerade situationer (avfart) så det ser rätt lovande ut: Länk |
|
| Det är säkert samma, bara det att allt inte visas samtidigt som det gör på vissa "demobilder". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.