|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Turbofritte, nä 36 är nog ungefär max vad jag skulle kunna få ut för den med rätt köpare som värderar nya dubbdäck högt osv. Från 25 och uppåt börjar dom vara helt okej här uppe så du ligger nära sanningen :) ställa undan, nja.. har ju ytterligare en bil utöver denna och den jag just köpt, börjar bli så många :P |
|
|
"Vi har kommit lite ur spår, det var ju inte värdering frågan gällde utan hur mycket ett par mindre fel påverkar försäljningen " Det har väl med värderingen att göra? Lägre pris = ingen bryr sig om småfel, högre pris = man blir mer och mer petig med skicket. |
|
| GE jajo, fast då ska man väl hellre värdera felen, typ "dom där felen får du dra av fem tusen för" tex. Inte för att det gör nåt egentligen, menar bara att det är svårt för nån nere i sthm eller gtb att kunna göra värderingar uppe i luleå så det blir lite vriden disskution. :) | |
| Om du skulle få 29000:- för din bil så kanske man skulle erbjuda fri leverans till Norrland nästa gång det är dags att sälja bil... | |
|
Det skulle kanske funka Daniel, finns vissa saker som kan sätta grus i planerna dock Dom här uppe som tittar på bilar söderut gör det oftast för att få bra pris och om du säljer till samma pris som här fast med fri leverans så tappar dom ju poängen med det :P Sen är som sagt skicket generellt sämre, dvs inte alla men många och därför utgår folk här uppe lätt från att just den dom tittar på där nere också är sämre. Med modeller som är bristvara här uppe kan det dock funka, 528 är tex lite ovanlig, finns bara fem i norrbotten till salu.. den billigaste för 18000 med dessa rader "25000 mil säljes som den står ej besiktad. senaste besiktningen var de handbromsen som tog dåligt. V lådan spökar i bland." Men där kan jag rakt av säga att jag inte skulle ge 18 :P |
|
|
Problemet är att e39 är som volvo 940 det finns hur många av dem som helst till salu i varierande skick. Länkarna på bilarna du skickade har varit ute sedan i februari och lär ligga kvar minst lika länge till. Kör själv E39 och ser bruksvärdet som högre än försäljningsvärdet. |
|
|
jamen visst.är inte lönt att sälja med dessa undervärden kontrar kvaliteten mm. om man kollar på bilar 20-30`runt storstan så får man nissan renault focusar odyl.som inte är i bästa skick och jämfört med en bra efterhållen bmw så borde det vara lite skillnad och det kan vara vi själva här på ap som trycker ner oss prismässigt. |
|
|
Att bilar i Norra sverige skulle vara mindre rostiga och bättre skick är en myt. Vill man ha en bil som inte rullat i salt kan man lika gärna åka till Gotland isof. Norrlands kusten är ingalunda osaltad heller. Och till sist som delorian påpekat redan instämmer jag i detta till fullo. |
|
|
Jo visst fan saltar de längst de stora vägarna. Jag personligen idag skulle inte lägga 30 000 på en e39 idag innan 2001 årsmodell. Då jag tycker de har en del problem som uppstår efter en tid oavsett miltal. |
|
|
Jo, E4an saltas här uppe också, men inte vägarna som ligger på komunalt ansvar, Sen mot göteborg tex har man ju vattnet också, för det är väl klart saltare där nere? Myt eller inte, dom bilar jag personligen stött på som kommit nerifrån har varit i mycket sämre skick än de som bara bott här uppe. Generellt sett alltså, det finns alltid undantag. Nå, den roliga twisten på det hela är att nu ska det tydligen komma en från sthm och titta på bilen, 19 ikväll ska han vara framme, nu är man ju luttrad så får se om han dyker upp men när jag sänkte till 29 har inatt har som sagt flera hört av sig, och alla nerifrån. Det känns bakofram även i min värld :P |
|
|
Du får den såld tror jag |
|
|
Du fick rätt Delorian, den blev såld. Och det roligaste var när han frågade hur långt det är till stockholm härifrån. 93MIL???? haha, kanske han skulle kollat innan han satt sig på flyget |
|
|
Jag brukar fråga samma sak då folk i byn där man är vet exakt hur långt det är. 93 mil är inget om man köper en bil som man är nöjd med. |
|
|
Vad gick den för prutade han? |
|
|
Jo redan i telefonen frågade han om sista pris i vanlig ordning, och jag tänkte "han kommer aldrig o köper den" så jag sa bara "visst hämtar du den idag får du den för 27" men tji fick jag :P Jag hade nog frågat INNAN jag åkt o handlat, han frågade när han skulle köra iväg.. men det var mest hans reaktion som var rolig. men nä, 93 mil på kvällen/natten går rätt fort när det är lite trafik. |
|
|
Då var jag inte så långt ifrån då med 25' som slutpris ;) ------- //Lövet |
|
| näpp andreas du var inte helt fel ute , jag var ju lite stressad att bli av med den. Men nog hade jag kunnat landa på 30 alltid, och kanske 32 om jag hade fixat felen. Sen var han en sån rolig kille att jag kunde vara lite generös :P | |
|
Grew : grattis till försäljningen- hoppas Du trots allt är nöjd! Givetvis skall en bil till salu helst ha ev. fel åtgärdade, annonsen informativ och utförlig, bilder ur alla vinklar och tagna i vacker miljö, osv, osv.. Till syvende och sista är det priset som är helt avgörande för affär eller inte!! |
|
| Tycker din annonstext och bilder var helt ok det var priset som gjorde att folk inte hörde av sig till en början. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.