|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster! Har nu vid tre tillfällen hört ett pip från instrumentpanelen som jag inte vet vad det handlar om... Senast idag, när temperaturen låg runt 0 kom det igen. Ingen lampa lyser på panelen utan det är bara ett pip och sen inget mer... Kan det vara någon form av halkvarning (med tanke på att det vara låga temperaturer alla tre gångerna) eller är det någon här som känner igen detta och kan förtälja vad denna signal vill säga? Bilen är nyservad (2 veckor sedan). (Har ännu inte köpt hem svensk instr.bok...) | |
|
Min E46 318i -03 piper 3ggr ifall temperaturen är 3grader eller lägre för att uppmärksamma föraren på detta. Kan det vara detta du hört? Blinkar även tempmätaren i instrumenthuset 3,0°C? Riwa |
|
|
Ok... låter ju som att det kan vara detta... Osäker dock på om det piper tre ggr, tror det bara är en gång. Ska kolla tempmätaren i morgon igen om det piper! Tack för infon! |
|
| Det är halkvarning..kolla annars i instr.boken Z4-spekulant | |
|
Gott Bianca - lätt att bli lite nojjig i början när man köpt en så underbar bil! ;-) Tack! |
|
|
Det är det i min iallafall,och då borde de säkerligen vara så i din oxå..var likadant i min gamla m5-2003 tror de även står i instr.boken nu när man har cabben påställd,så längtar man nu till värmen så man kan köra nercabbat:) |
|
| Vill du ha instr.bok så kan jag maila den till dig i PDF-fil ...dock på engelska,ifall det är OK | |
|
Har hittat en engelsk bok på bmw:s sida nu, men tack ändå! Ja, jäklar vad sakta veckorna går nu! Hade dock bra timing när jag köpte min, hämtade den för 2,5 veckor sedan, samma dag som värmen kom på besök! Men det kommer att bli nåt extra när den riktiga sommarvärmen kommer sedan! |
|
|
Vi hade oxå kanonfint väder dom dagarna..sen vid påställningen 1 april,så regnade det..Typiskt..,men nu är den äntligen påställd iallafall,nya sulor runt om,och nybes UA i torsdags... Länk |
|
| Har också upplevt detta :) Varnar när det är 3 grader eller kallare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.