|
|
|
|---|---|
|
Hej införskaffade mej en 320i e46 -99 och är helt ny på bmw. nu är det iaf så att bromslampan (!) lyser konstant, men inget annat då. ASC funkar inte och det går inte att knäppa på och av den. ABS funkade men funkar inte nu. när jag slår på tändningen så lyser förutom bromslampan den andra för slitna bromsbelägg och bilbälte. dom två slocknar då, fast bältet verkar inte reagera om jag inte har det på mej. Nån som har en aning om vad fanskapet som sålde mej bilen har gjort? eller dolt? Försökte mej på att gå in i OBC efter beskrivningar här och se om det gick att se nått, men det går ju fan inte heller =P bromsarna funkar iaf annars | |
|
Kolla broms vätske nivån i din behållare. Antar att du har för lite och då tänds broms lampan och du kan inte använda antispinn funktionen. Meddela gärna om det var det eller ej. |
|
|
Om ABS och Antispin-lampan lyser brukar det vara en ABS-givare som är trasig. Vilken det är får man kolla via en diagnosuppkoppling. OBC:n ger inte felkoder. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ok nej det är fullt i vätskebehållaren. och jag tror du andra inlägget missförstod. ABS lyser inte och ASC lyser inte heller. Det enda som lyser är utropstecken bromslampan. igår så slutade den att lysa och ABS fungerade igen tills jag starta bilen en andra gång, då lös den igen och ABS slutade fungera igen. ASC har varken lyst eller funkat när jag försöker trycka på eller av den oavsett. | |
| uhmmm puff | |
|
Bromsvarnarsladen sitter bredvid ABS sladen, det låter som att något avbrot i bromssladen samt skada i ABS sladen. När ABS är ur funktion då inte heller funkar ASC. Det sitter en bromsgivare fram samt en bak . Altså två totalt. Inspektera de så kanske hittar du något tokigt. |
|
| menar SLADD..hehe | |
|
Det verkar som att du har varning för slitna bromsbelägg... /H |
|
|
Varning för slitna belägg har en helt egen symbol. Den symbol jag menar är så här ->(!) <--. det andra är ett utropstecken med två hackiga bågar typ. MEEEEN nu när jag körde så fladdra dessutom hastighetsmätaren till och slutade funka =(=(=(=(=(=(=(. Och det var i det läget när bromslampan lyser. Den har ju inte lyst varje gång. |
|
| och glömde nämna att mätaren för hur många km kvar jag har att köra går upp och ner med ett gäng kilometrar som en galning | |
| Tomas_e36 ASC funkade inte från början. Däremot funkade ABS lite som den ville. Nu verkar den inte funka alls för det lyser konstant och hastighetsmätaren började lägga av titt som tätt och nu vill den inte funka alls heller. Vet inte riktigt vart du menar jag ska kika efter kabelbrott. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.