|
|
|
|---|---|
|
Någon med tips på vilka verkstäder som har gott rykte och/eller ligger bra till i pris? Det är nämligen dags för en, på MB-språk, B-service och det är min första Merca (W204, C200) har jag dålig koll på vem ska vända sig till. Ett krav är att den är auktoriserad då jag dels vill ha en "stämpel" i den digitala serviceboken samt att jag vill att motorförsäkringen ska fortsätta gälla då det rör sig om en -09 som gått 5500mil. | |
|
MB Akalla eller Danderyd alternativt Veho bil i Huddinge om den ska vara auktoriserad. Det finns annars en mercedesverkstad på Lidingö som heter MBZ Classic Service, som har gott rykte. Likaså MB Service i Högdalen som också är en fristående verkstad. |
|
Terry N |
Har bara erfarenhet av Akalla, februari förra året, 6000 mil, liten service inkl tilläggsarbete byte olja och filter i växellådan. 5000 kr. Fyllde på spolarvätska och tog betalt för det, sånt gillar jag inte. Fyllde i serviceboken med en annans bil uppgifter så en hel sida blev förstörd. Klantigt! Var och besikta bilen i morse på lidingö, MBZ Classic ligger vägg i vägg med bilprovningen, har dock ej erfarenhet av dem. Högdalen har jag hört mkt gott rykte från MB Forum. |
|
Mercedes Bil och Motor Järfälla. Kan verkligen rekomendera! 070-8710918 Girovägen 11 Mvh; Laszlo Länk Min bil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.