|
|
|
|---|---|
|
Hej Står i valet och kvalet att köpa en 740 93 med följande fel: Han som har den nu säger att det inte går att få i backen, men det går att få i neutral och ev att köra framåt, han säger att felet uppstod i samband med att batteriet hade laddats ur totalt, och att han sedan inte fick i backen efter att han laddat upp batteriet o skulle köra hem, han pratat oxå om att det gick att köra hem men i nåt slags link me home läge?? finns det nåt sådant? Är det dessa plastkulor eller vad?? backen går inte att få i alls vad jag förstod, och jag tyckte han sa att man måste ta i ganska hyffsat för att få i driven.... Som sagt är det plastkulor eller nåt?? Är ju ganska novis på bmw överhuvudtaget iaf vad det gäller lådor så hjälp önskas omgående, bilen skall slumpas bort för en spottstyver och den är i övrigt ganska fräsch med skinn mm, så jag känner att det drar i köptarmen men är samtidigt rädd för vad lådor o renovering kan gå loss på..... Mvh | |
|
Om backen inte fungerar alls men den fungerar framåt är lådan skrot, köp inte om du inte vill byta den. Men vadå ta i? Med spaken eller vad? Isåfall är det ju nått helgalet, köp inte. En 740 med skinn lär väl inte va så svårt att hitta fler av :P Jag hade hoppat den bilen. |
|
|
Om spaken går kärvt är det sannolikt att vajern mellan spak och låda är rostig, fast det innebär inte att lådan är hel. Välj ett annat objekt om inte ett växellådsbyte ryms i kalkylen! Prova med att smörja vajern i båda ändar, kostar gratis och kanske botar något? Mvh, mrMPOWER |
|
| säljaren vill ha 2000kr för bilen.... så jag tycker väl att det går att lägga några tusen på en utbyteslåda isf.... | |
| Är du intresserad av att skruva så köp. Har du tur kan det vara något enkelt o har du otur åker du på att byta låda, men är bilen ok i övrigt så blir den ju ganska så billig ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.